Skip to main content
Vraag

ben ik wel trans?

• June 18, 2024
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

alexxd0gz

hoi, ik ben alex :) ik struggel al 3 jaar met mn gender maar wist altijd dat ik geen meisje was. laatst ben ik er achter gekomen dat ik meer een demiboy ben! mijn vrienden accepteren het maar ik ben bang voor mijn klas. het liefst zou ik gewoon een hun/ hij genoemd willen worden en niet mijn deadname. ook vind ik het lastig om te kleden hoe ik wil door de fucked up tieners in nederland. je wordt al van je fiets ag getrapt door wat je draag! hoe raar is dat nou weer. 

4 reacties

• June 18, 2024

Hoi @alexxd0gz 

Ik ben zelf Demiboy. Ik snap dat je het niet durft te vertellen. Dat doe ik ook niet.

Liefs @NoahLovesYou 

• June 18, 2024

Heyy!

Ik snap dat je dat eng vind, en ja dat soort dingen gebeuren helaas… @Tover01 en @Tartan14 dragen rokjes, miss niet hetzelfde als jij, maar dat is voor sommige mensen ook een reden om van die nare dingen te doen maar gelukkig hebben zij dat niet zo heftig volgens mij. Maar miss hebben ze wat tips voor je!

Hoi Alex (ik ben zelf een meisje) ik vind het heel erg dat zulke dingen gebeuren. Laatst werd er hier in de buurt bijvoorbeeld zomaar een meisje van haar fiets afgetrokken zonder dat ze iets deed. Ik vind ook dat de sociale omgeving hier erg veranderd is en je kan nieteens meer zijn wie je wil zijn, je moet altijd in de perfecte social media wereld passen. Zo wordt je als therian bijvoorbeeld uitgescholden voor furry. En als je je anders vielt wordt je gepest. Ik hoop dat je weet dat je niet de enige bent en als je bang bent voor de meningen van je klas dan moet je erover nadenken dat wat ze er ook van vinden: ze kunnen er toch niks aan veranderen. Het maakt wie je bent en als zij dat niet goedvinden dan is dat hun probleem. 

Veel geluk

(🍀Therian🍀)

Piaggiozip31
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 5, 2025

Hoi Alex, 

als je op een middelbare school zit  (en dit is mijn mening, je mag natuurlijk gewoon doen wat je wilt) 

zou ik het je aanraden om er niet te openlijk voor uit te komen. Als ik al aan m’n eigen school kijk zou echt niemand jou custom pronouns gebruiken. Of überhaupt met jou praten. 

het is helaas gewoon zo dat anders niet word geaccepteerd in Nederland. Je zou denken dat dat in 2025 wel zo is, maar paarse vrijdag enzo helpt niet en iedereen schaamt zich veels te erg om daaraan me te doen op mijn school tenminste. 

Je gaat het heel moeilijk voor jezelf maken, ik zou  gewoon hoe irritant het is je middelbareschool tijd afwachten ik geloof dat er op universiteiten enz. Meer acceptatie is omdat mensen dan al wat volwassener zijn en meer open minded. 

Je ziet vaak dat lgbtq kinderen hun eigen kleine vriendengroep hebben. Als jij dat ook hebt kan  je het wel doen. Maar tbh, de kans dat mensen jou pronouns gebruiken is vrijwel 0, helaas. 

De reacties op dit forum vind ik altijd erg aardig, maar ik kijk graag ook altijd naar de praktische kant van dingen. Want uiteindelijk is dat wat het meeste uitmaakt. En ik wil jou niet adviseren om iets te doen waar je spijt van krijgt. Maar natuurlijk staat het je vrij om te doen wat je wilt. Zoals ik eerder aangaf, ik waarschuw vaak wel mensen voor de consequenties. 

success!!, reageer op mijn bericht als je verdere vragen hebt. En onthoud, wat je ook doet. Slaap er altijd een nachtje over.