Ben ik nonbinair? wil ik dit?

  • 20 February 2022
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Heey, ik wou het ff hebben over genders, want ik vind dit een best lastig onderwerp. Zelf ben ik geboren als meisje, waardoor iedereen me ook bij zij/haar noemt.

Eigenlijk weet ik het zelf niet goed. Als ik mensen ga vertellen dat ik nonbinair ben, kunnen ze daar waarschijnlijk niet zo goed mee om gaan. En echt transgender ben ik niet.

Ik val op vrouwen wat dit ook weer anders maakt. Ik wil niet zo'n iemand zijn die super gay overkomt, maar ik hoef ook geen '💖👑💄meisje💍🥿👗'  te zijn.

Heeft iemand hier nog evaringen of tips bij? Zou fijn zijn,

Byeee


6 reacties

Hey,

Er zijn veel meer genders dan alleen non binair, jongen, of meisje.

Als ik jou was zal ik een handig overzicht opzoeken (zijn genoeg sites waar je dit kunt vinden) en gewoon even rondkijken. Ook moet je de tijd nemen. De een weet in een dag zijn gender, de andere een paar jaar.

Als je tussen non binair en jongen in zit kun je ook demi boy zijn misschien?

In de titel van je topic staat: wil ik dit? Maar wat wil je precies? (Of dus juist niet)

Succes!

~Ikke13

 

Reputatie 3
Badge +1

hey jay hier!

 ik heb ook een tijdje heel erg getwijfeld over me gender en  pronoun. maar naar een lang zoek toch heb ik besloot om bij she/they te gaan ik voel me daar fijn bij. tip: vraag aan mensen of ze they/them pronoun voor je kun gebruiken en dan kan je kijken of je je daar mee comfortabel bij voelt. en als je dankt nee toch niet een pronoun voor mij is dat heelmaal okay! je doet het all super goed blijf zo door gaan!

 

groetjes, jay!

Reputatie 6
Badge +7

Zo te lezen kun je echt alle kanten op. Je zou je mannelijk kunnen kleden, met makeup of zonder, of vrouwelijk, of neutraal - alles wat goed voelt.  Je kunt je mannelijk/vrouwelijk/neutraal gedragen, alles kan. 

Als dat zo is kun je mensen vertellen dat je denk dat je non-binair bent als ze er om vragen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik herken het wel. Ik heb er een topic over , het is nooit helemaal hetzelfde maar toch. Ik heb een tijd geleden vooral gedacht: waar ik in pas maakt mij niet zoveel uit als ik maar mag zijn wie en wat ik ben.  Daarom besloot ik dat ook aan iedereen duidelijk te maken, tenminste aan iedereen die ik wil dat het weet.  Ik wil bijv ook niet trans maar ben wel zo dat ik geen verschil maak tussen wat “jongens of meisjes”achtig is.  Ik draag ook rokjes bijv. Maarja het is voor iedereen weer verschillend. Wees vooral wie je wilt zijn dat is het mooiste :) en dat is jouw hele persoon :sunglasses:  dat is heerlijk als je dat voor jezelf hebt besloten ( vind ik dan ) .

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt :blush:

Grtz  liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb ook een poos getwijfeld of ik BI was of lesbisch maar door @Julian12  Weet ik honderd procent zeker dat ik BI ben en wees gerust op een dag weet je wat je bent en zo niet is dat erg? Stel die vraag maar aan jezelf.

Ik hoop dat ik je heb geholpen veel succes

Hoii,

Ik snap dat je hier erg verward over bent. Dat zijn heel veel mensen geloof me het is niks om je voor te schamen;)

Misschien ben je een demigirl (ik weet niet zeker of ik het goed schrijf) dat betekent dat je een soort van non-binery bent maar je toch meer een meisje voelt. (andersom heet dit demiboy) je kan altijd zelf kiezen hoe je genoemd wilt worden. Je kan bijvoorbeeld ook zegen dat je haar/zij/het/de genoemd wilt worden. 

Ik hoop dat dit helpt en veel suc6!

 

Chloe

Reageer