Skip to main content

Hi ik ben Robin en ik twijfel of ik non binair ben twijfel er over omdat  niet alles van mijn lichaam voelt als mijn lichaam bijvoorbeeld mijn borsten ik  probeer ze dan ook af te binden  ik heb me zoizo nooit prettig gevoeld in mijn lichaam ik kan er ook niet open over zijn bij mijn ouders en durf het ze niet te vertellen waar ik mee zit dus zij er nou binaire of trans mensen die me tips kunnen geven over hoe ik het zeker weet en hoe ik het mijn ouders kan vertellen wat goede stapjes zijn etc hartstikke bedankt

Hey Robin! Ik twijfel ook heel erg! Ik durf het ook niet te vertellen en ik heb wel wat tips gekregen bij de chat van kindertelefoon!! Miss helpt dat!.. sorry dat ik niet echt kan helpen ik wou alsnog reageren!! Groetjes! 

Voel je je trans?

Dat kan het ook zijn

meeste kinderen hebben geen gender disphoria, meestal is het een faza dus ga niet tever ermee gelijk drugs nemen gelijk puberty blockers aka Leuproreline, want Leuproreline  kan je heel veel schade aandoen in lange termijn) want 80-90% van kinderen met gender disphoria gaat het weg na pubertijd.

Hee ik ben sisgender en weet niet of je hier iets aan hebt. Maar ik ben nu 18 en ik had dat vroeger ook maar dat is over gegaan. Ik denk dat heel veel mensen zich gewoon ongemakkelijk voelen met hun lichaam in de pubertijd. Je gaat als je hele leven zonder tieten door het leven en dan zijn ze opeens daar. En ik heb ook altijd al gehad dat ik een zachte vrouwelijke kant heb maar ook gewoon een stoere mannelijkere kant. En als je dan tussen meisjes meisjes zit kon ik gewoon niet helemaal mee doen, maar met jongens ook niet. Alleen nu ben ik gewoon een gelukkige meid, met een paar stoerder dan gemiddelde kantjes en die niet van nagellak houdt. En ik voel me daar helemaal blij mee.

En je kan gewoon non binair of transgender zijn hoor! Maar weet dat je voelen in je eigen lichaam in de pubertijd  echt normaal is. En met de tijd ga je als het goed is vanzelf leren of je gaat wennen aan je lichaam of dat dat echt niet lukt. Als je echt denkt dat je transgender bent kan je misschien online supportgroepen voor transgenders zoeken en aan hun vragen hoe zij het zeker wisten. Ik hoop voor je dat nog een aantal non-binaire of transgender personen je vraag lezen :)

Hoi,

ik heb lange tijd met hetzelfde probleem gezeten. Wat mij heel erg heeft geholpen is de chat op genderpraatjes.nl . 
Ik zou je het advies willen geven om niet te snel conclusies te trekken, doe gewoon waar je je goed bij voelt en doe vooral niet waar je je niet goed bij voelt. Iemand hebben waarmee je erover kan praten helpt altijd, al zou ik als ik jou was dit alleen vertellen aan iemand waarvan ik 100% zeker wist dat die me accepteert. Dan heb je ook geen risico dat die het doorverteld. 
Je kunt voor jezelf al brieven of zo schrijven over hoe je je voelt, om je gedachtes een beetje op een rij te krijgen. Het kan erg overwhelming zijn om ze allemaal te hebben, misschien helpt opschrijven daarom. 
Er zijn ook heel veel transgender YouTubers die hun ervaring zelf vertellen, bijvoorbeeld Ezra Butler of Noahfinnce. Mij helpen die video’s kijken heel erg. 
Dat is alles wat ik op het moment kan bedenken, mocht er nog een vraag of zo zijn ik ben blij om te helpen!! 
Sam xx

Reageer