Vraag

Ben ik aromantisch?

  • 23 October 2023
  • 2 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hii!

Al een tijdje maak ik me zorgen dat ik misschien aromantisch ben?

Als ik op iemand ‘verliefd’ ben denk ik echt veel aan die persoon en mijn humeur hangt ook een beetje af van wat hun doen of hoe snel ze reageren. Als het na een tijdje voorbij is heb ik er nog wel een tijd last van en zit ik er echt mee in mijn hoofd.

Nu heb ik voor het eerst een vriendje sinds 2 dagen en ik ben nu de hele tijd aan het stressen of ik niet aromantisch ben. Ik wil zo graag een relatie en hou erg veel van knuffelen, maar zit me de hele tijd zorgen te maken of ik nou wel echt verliefd ben of ik gewoon de aandacht leuk vind?

Of is het misschien dat ik gewoon attachment issues hebt?

Ik heb 3 jongens in mijn leven echt heel leuk gevonden. Eentje op mijn school, maar dat is nooit iets geworden. De andere 20/30 minuten van mij vandaan en de 3e in Parijs.

Die contacten waren meer een beetje online en daardoor durfde ik ook meer te zeggen en te doen. Nu is mijn eerste echte vriendje bij mij in de buurt en dat vind ik eng? Nu komt het zo dichtbij en moet ik dus ook binnenkort echt ontgroend worden (wat ik ook echt doodeng vind).

Nu ben ik dus de hele tijd in twijfel of ik wel echt gevoelens voor hem heb😭 Vind ik de aandacht leuk of wil ik diep van binnen gewoon niet raar zijn en niet verliefd kunnen worden?

Ik zou het persoonlijk echt zwaar kut vinden als ik aromantisch was, want ik wil zo graag een schattige relatie en later ooit trouwen en like knuffelen enzo :’) Dus ik heb letterlijk geen idee meer. Zijn het attachment/commitment issues of gewoon aromantic?

 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi hoi,

Ik weet niet helemaal of ik het goed uitleg maar aromantisch is dus zoals je al zegt dat je geen gevoelens kan krijgen in relatie gebied op iemand sommige krijgen ook een soort cringe gevoel van als ze aan relaties denken.

Maar wat een tip is je zegt dat je in een relatie zit maar je twijfelt of je aromantisch maar je moet je er dus niet zo druk om maken anders krijg je er alleen maar meer stress van je hoeft er dus niet telkens over na te denken gewoon doen wat goed voelt en niet de hele tijd denken aan die labels.

Hoop dat dit een beetje helpt 

Doei doei

Reputatie 1
Badge

Hoi ik heb dat ook niet per se aromantisch maar ik stress ook veel als ik een relatie heb met mij en m’n vriendje is het nee uit maar toen ik kreeg met hem heb ik een week gespijbeld dat is gewoon  gezond toen ik kleiner was had ik ook verkering maar toen had ik nog niet echt stress en vond ik het gewoon leuk dat ik dat nu wel heb komt waarschijnlijk door dat ik nu ouder ben en m’n ex vriendje gewoon heel leuk vond en dat in daarom zo’n raar gevoel kreeg wat voor m’n lichaam nieuw is ik weet niet of dat bij jou ook zo is maar ik wil laten weten dat jij niet de enig bent ❤️ 

Reageer