Skip to main content
Vraag

begrijpen jullie mensen die jaloers zijn op een ander geslacht

• October 30, 2025
  • 10 reacties
  • 159 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

begrijpen jullie mensen die jaloers zijn op een ander geslacht

ja of nee?  en waarom wel, waarom niet

10 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 30, 2025

Niet echt, ik vind mezelf prima met m’n huidige geslacht

xx liefs Wolf 🐺

PietPirat
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 31, 2025

Ik ben niet trans, maar ik begrijp wel dat je jaloers kan zijn op het andere geslacht. Ikzelf ben een jongen, maar ik vind vrouwen/meisjes vaak veel herkenbaarder, en ik hou ook van bepaalde stereotype “vrouwelijke” dingen waarvan ik wel jaloers ben dat het ingewikkelder te doen is als man. ​@Kangarooplush ik zie vaak topics van jou waarin je zegt dat je het haat om vrouw te zijn, maar realiseer je dat man zijn niet in alle opzichten beter is.

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 31, 2025

Er zijn wel een paar redenen die ik wel zou kunnen zien om jaloers te zijn op het andere gender. Ik ben zelf een jongen, maar daarbij komt ook snel bij dat je jezelf boven een bepaalde standaard moet houden (ben daar klaar mee, ben nu de enige in de school met pins op zijn tas volgens mij), ik weet niet of dat bij vrouwen ook zo is tho. Ook had ik laatst met meerdere verschillende personen op andere momenten hetzelfde gesprek over dat de meisjes die wij (ik zeg dat ff omdat dat zo in die groepen waren) allemaal lesbisch zijn. Dus ik zie er ook wel de redenen van in.

MissingNo
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 3, 2025

Soort van. Voordat ik wist dat ik trans was dacht ik dat ik jaloers was op mensen van een ander geslacht, maar nu zie ik het meer als jaloers zijn op hetzelfde gender als mij.  Het is voor mij vooral de lichamelijke dingen zoals het hebben van borsten en de andere genitaliën en stem omdat ik een heel monotone lage stem heb.

Kelinci.
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 18, 2025

Ik ben ook wel eens jaloers. Als ik weer ongesteld ben bijvoorbeeld, dan heb ik de hele dag buikpijn en een rot humeur en het geeft gewoon veel gedoe, dus dan denk ik vaak dat jongens het maar makkelijk hebben. Ook zijn dingen die over het vaak ‘vrouwendingen’ worden genoemd, zoals jurken en hakken niets voor mij (ik wil niet zeggen dat jongens dit niet kunnen dragen, ik vind het juist cool als ze dat doen) dus ja, ik ben soms wel jaloers

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • November 18, 2025

Hey, wat ik vind kun je hier terug zien : 

@Kelinci.   Dat kan ik me wel voorstellen. Soms zou ik willen dat ik het kon overnemen van mn vriendin ofzo. En qua kleding klopt idd, ik ben een jongen die rokjes draagt en dat vinden veel mensen raar. Heb ik wel een topic over. Het levert vaak comments op en erger. Op zulke momenten ( en wel vaker hoor) ben ik ook jaloers op meisjes. En verder zeg ik alles in de link hierboven 😊😘

Liefs, Tover xxx

Kelinci.
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 19, 2025

Hey  ​@Tover01!

lief dat je zo’n positief beeld hebt van meisjes☺️. Ik wil ook niet zeggen dat jongens alleen maar voordelen hebben, zo heb je zoals je in het andere topic zegt wel prestige druk en nog wat andere dingen. Het is misschien ook dat ik twijfel over wie ik nou ben, maar dat weet ik niet.

Groetjes 😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • November 19, 2025

Hey ​@Kelinci.  Begrijp ik hoor, het is allebei plusjes en minnetjes 😉 belangrijkste is dat we onszelf mogen zijn ♥️

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 20, 2025

Ik ben het helemaal met ​@Tover01  eens. Ik herken ook zijn betoog en kan dat zeker ook steunen. Ik draag bijvoorbeeld ook rokjes (of kilt) en al heb ik niet veel last meer van de opinie van sommige kinderen, in het begin was het feit dat ik toevallig een jongen ben daar wel een grote hindernis bij. En ook de rest van zijn punten steun ik van harte.  

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • November 20, 2025

@Kelinci.  Deze is ook heel interessant in dit verband: 

Doby xxx