Skip to main content
Vraag

13 en panseksueel, ben ik niet te jong om dit te weten?

• September 19, 2025
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

hallo iedereen! ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben recent uit de kast gekomen als pansexueel, maar soms vraag ik me dit af als ik denk aan een relatie met een man voel ik me soms best verdrietig als ik de rest van mn leven met een man zou moeten doorbrengen maar soms lijkt me dat ook heel fijn.ik heb een relatie met een meisje gehad en dat was heel fijn en leuk en als ik er aan denk om een relatie te hebben met een nonbinair lijkt me dat ook heel fijn en daar wodt ik echt blij van. maar is dit nou normaal ben ik niet te jong om dit te weten? ik heb mezelf altijd hetro gezien maar aan dat idee wordt ik heel verdrietig . of moet ik me niet in hokjes stoppen? groetjes {sorry voor dit langen bericht} <3

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 21, 2025

Nee hoor!  Past prima bij 13 jaar! 

Alles is nieuw en heel onzeker, en dat maakt dat mensen proberen om precies het juiste labeltje te vinden voor zichzelf, omdat ze hopen dat die onzekerheid dan weggaat.  
Ik kende een klas waarvan meer dan de helft pan en bi was op die leeftijd. Twee jaar later… op eentje na waren de jongens geïnteresseerd in meisjes en de meisjes in jongens.

Dus neem gewoon dat panlabel als je dat nu gelukkig maakt, en als er een keer een moment komt dat je denkt 'goh ik heb al een half jaar niet meer aan pan gedacht', dan is dat ook goed.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Dit is helemaal normaal hoor 😄. Het is helemaal oké dat je soms blij wordt van meisjes of non-binaire mensen en dat je soms verdrietig wordt bij het idee van een jongen. Je bent niet te jong om te weten wat je voelt, maar je hoeft het ook niet meteen helemaal te snappen of in een hokje te stoppen.

Soms kan je gevoelens veranderen en dat is helemaal prima. Je hoeft jezelf niet te dwingen in een label, je mag gewoon voelen wat fijn is voor jou 💛. Het belangrijkste is dat je doet wat jou blij maakt en dat je erover kan praten met iemand die je vertrouwt.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 26, 2025

Hoi!

Natuurlijk is het niet te jong! iedereen komt er op zijn eigen leeftijd achter. Daar is niks geks aan. ik ben 14 en ik ken verschillende kinderen van mijn leeftijd die ook recent uit de kast zijn gekomen. Echt niks geks dus! (PS> Voel je juist trots dat je het hebt gedaan, ik kan me namelijk ook voorstellen dat het moeilijk kan zijn!)

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 7, 2025

Nee hoor!

Als iemand die zelf pansexueel is, is het totaal niet erg! Ik ben zelf ook 13 en kwam er zelf ook pas een paar weken geleden achter! Je bent gewoon wie je bent, soms ben je straight geboren, soms gay, soms lesbisch, en soms pansexueel! Je moet blij zijn hoe je bent en moet niet luisteren naar de meningen van anderen