Vraag

Wie ontwerpt dierenmeubelen?

  • 5 October 2020
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Hoi, ik heb een vraag. Ik vind het heel leuk om spulletjes voor mijn hond en katten te maken, denk aan huisjes en klimpalen. Ik moet van mijn school stage lopen. Ik dacht dat ik misschien bij zo iemand stage zou kunnen lopen, die meubels maakt voor dieren. Probleem is, ik kan niemand vinden op internet! Help!


3 reacties

Hey ikbestaniet,

Wat leuk jouw interesse daarvoor, ik hoor dat niet vaak van mensen. Honden en katten spulletjes worden vaak via de groothandel in de winkels gebracht of de winkels hebben zelf echt particuliere mensen/bedrijven, waar ze hun spullen vandaan halen, dus dat verklaart misschien waarom er niet zoveel over te vinden is. Ik weet dat natuurlijk niet echt, maar lijkt me een redelijk logische verklaring. Of dat we dingen importeren vanuit andere landen naar Nederland.

Ik heb in ieder geval ff gekeken op internet voor je en daar vond ik deze site, waar je veel kan vinden over design voor dieren spulletjes.

https://www.thepetempire.com/nl/

Misschien is het een idee als je eens contact opneemt met die winkel/bedrijf en als je gewoon eens vraagt of je daar mee kan lopen of stage lopen. En als dat niet kan dat je dan vraagt of hun misschien iemand weten waar dat wel zou kunnen. Ik zou zoiets proberen en ik denk dat het dan wel lukt om ergens te komen. Niet geschoten is altijd mis, he.

Succes ermee en ik hoop dat je een leuke stageplek kan vinden!

Xx Simply Me

Badge

Hoi, dankjewel voor jou antwoord, ik heb gekeken en fa overleggen met mijn school. Maar het probleem is, ik ben meer van heuze dieren PALEIZEN! Ik wil verder gaan dan simpele designs, ik wil dieren echt blij maken, en ze behandelen als mensen. Mensen willen toch ook geen krappe ruimte waar ze maar net in passen? Als je iets anders weet, hoor ik het graag!

Hey Ikbestaniet,

Jij hebt wel een groot ideaal! In ieder geval hartstikke leuk en fijn dat je al weet wat je wilt doen!

Ik denk dat het alleen voor nu nog een best groot project is en dat je misschien klein moet beginnen. Vaak begin je een carrière onderaan de ladder en werk je jezelf meer omhoog of je krijgt kansen om hoger op te komen. Zoals ze dat noemen.

Dus ik denk in jouw geval, dat je eens moet beginnen in zo'n winkel als de link die je stuurde. En als je daar bent dat je dan meer je dromen/wensen gaat bespreken en dat je dan kijkt, wat je mogelijkheden zijn.

Ik denk eerlijk dat ik je verder niet heel specifiek kan helpen aan een echte goede plek, winkel/bedrijf. Omdat dat inderdaad lastig is om op internet te vinden.

Maar desnoods ga je naar een dierenwinkel of bijvoorbeeld een winkel zoals de Welkoop. En dat je dan eens vraagt waar hun de producten vandaan halen en dat je dan daar misschien wat mee kan.

Dit zijn een beetje de dingen die ik kan bedenken.

Succes

Simply Me

Reageer