Vraag

Werkstress

  • 17 February 2024
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyyy

Ik werk sinds kort bij een Albert Heijn. Nu merk ik dat ik echt heel naar behandeld word door vooral mijn manager. Toen ik aangenomen werd was er ook nooit gesproken over een opzegtermijn of een proeftijd. Ik werk bij een Weernekers Albert Heijn dus dat is ook anders dan een normale. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk stoppen maar alles is zo onduidelijk dat ik niet weet hoe. Ik ben ook gewoon oprecht bang voor mijn manager en leidinggevende. Toen ik ziek was gingen ze dreigen met een bedrijfsarts omdat ze dachten dat ik nepziek was. Ik schoot hierdoor in de stress want een vreemde in mijn huis onverwachts terwijl ik gewoon ziek ben lijkt mij niet fijn. De eindstand was dat dit gewoon een dreigement bleek te zijn en er nooit een bedrijfsarts onderweg was en ze gewoon wilden dat ik toegaf dat ik nep ziek was terwijl dit niet het geval was. 

Ik wil echt niet meer werken. Ik ben altijd misselijk op mijn werk en ik heb echt het gevoel dat ze me niet als een persoon zien. Ze roosteren me ook niet normaal veel in, ze hebben me 26 uur ingeroosterd in totaal in 3 dagen tijd.

Ik weet oprecht niet hoe ik ontslag kan nemen omdat ik geen eens weet of ik een opzegtermijn heb, ik wil echt niet meer die winkel in om te werken wat mij betreft was mijn laatste werkdag de laatste.

Wat kan ik het beste nu doen? 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heyy @xxanoniempjeeexx ,

Wat rot:(

Volgens mij mag je in je proeftijd per direct stoppen, en als je een contract hebt een maand nadat je het meld. Behalve als er een goede reden is, dan kan je sowieso per direct stoppen. Dat kun je dus proberen.

Je kunt het opzeggen via een brief doen, bijvoorbeeld zoiets:

Albert Heijn filiaal 12345

Straatnaam 12

2020 BA Rotterdam

 

Rotterdam, 3 Januari 2024

Betreft: beëindiging dienstverband

 

Geachte heer Peters, beste Jan,

 

Via deze weg wil ik je mededelen dat ik mijn dienstverband bij de Albert Heijn per 1 maart 2024 wil beëindigen.

 

Ik heb er de afgelopen drie jaar enorm van genoten om met u en de rest van het team samen te werken, en neem dan ook met een dubbel gevoel afscheid. Enerzijds heb ik er erg veel zin in om aan een nieuwe uitdaging te beginnen, anderzijds ga ik het samenwerken enorm missen.

 

Ik hoop dat we contact blijven houden en ik zal nog regelmatig de winkel binnenlopen om boodschappen te doen.

 

Met vriendelijke groet,

Jacob Hansen

 

Coolsingel 13

2020 AB Rotterdam

Bron.

 

Ik zou zelf dan doen:

Albert Heijn filiaal 12345

Straatnaam 12

2020 BA Rotterdam

 

Rotterdam, 3 Januari 2024

Betreft: beëindiging contract 

 

Beste meneer Peters,

 

Via deze weg wil ik u laten weten dat ik mijn contract bij Albert Heijn per direct wil beëindigen, dit omdat ik veel stress tijdens het werk ervaar en buiten de werktijden daar ook last van heb. Mocht dit desondanks geen valide reden zijn, wil ik graag alsnog per 18 maart 2024 mijn contract beëindigen.

 

Ik hoop dat u de situatie inziet en dat ik per direct kan stoppen met werken.

 

Met vriendelijke groet,

Jacob Hansen

 

Coolsingel 13

2020 AB Rotterdam

 

 

Het filiaal nummer van de AH waar jij werkt kun je hier vinden (ik weet niet of dat persé moet, maar ik zou het voor de zekerheid wel doen): https://static.ah.nl/binaries/ah/content/assets/ah-nl/core/acties/overig/voedselbank.pdf&ved=2ahUKEwiJu6XXlrOEAxX_gP0HHUV6CDMQFnoECA8QAQ&usg=AOvVaw0hOOnmnBq18peEizTBuTxI

 

Veel succes, ik hoop dat dit je helpt! 

 

Reputatie 1
Badge

-quote verwijderd door Kindertelefoon-

Hey heel erg bedankt voor je reactie! Mijn probleem is dus dat ik niet weet of ik nog in mijn proeftijd zit sinds dit nooit is aangegeven. Het enige wat ik weet is dat ik een 5 maanden contract heb en ben begonne begin januari. Maar ik zou dus eigenlijk nu per direct kunnen stoppen als ik het goed begrijp? Als ik gewoon een mailtje stuur? Naar welk mail adres moet ik dat dan sturen? Het maakt het voor mij dus nog lastiger sinds het een Weernekers Albert Heijn is en geen normale.

Reputatie 7
Badge +5

Hey,

Als je in de proeftijd zit kan je idd direct stoppen. Anders alleen als je een goede reden hebt, of over een maand.

Die brief moet je per post opsturen, volgens mij kan per mail niet.

Ik werk zelf niet dus ik weet het niet zeker, maar dit is wat ik op internet vond!

 

Reputatie 1
Badge

Ik werk zelf niet dus ik weet het niet zeker, maar dit is wat ik op internet vond!

Heel erg bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken! Ik waardeer het echt enorm! ❤️

Reputatie 7
Badge +5

Graag gedaan!❤️

Laat weten of het lukt!

Reputatie 7
Badge +7

Ja, laat weten of het lukt

Reputatie 1
Badge

Graag gedaan!❤️

Laat weten of het lukt!

Hiii!! Kleine update, ik had geen proeftijd dus kon ook niet per direct stoppen. Ik zou eigenlijk tot 24 maart moeten werken maar het is geregeld dat ik nu nog maar tot 10 maart hoef te werken wat echt heel nice is! Dus in totaal nog 6 keertjes werken nu!

Reputatie 7
Badge +5

Oh dat is fijn @xxanoniempjeeexx !

Reageer