Vraag

werken bij Jumbo

  • 19 January 2021
  • 8 reacties
  • 307 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hii, ik heb morgen sollicitatie gesprek bij jumbo. en voor als ik word aangenomen, heeft iemand misschien tips en dingen die je wel en niet moet doen als je net begint? ik ga kassa waarschijnlijk:) 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi, 

Ik heb zelf geen ervaring in de jumbo, maar hier zijn wat tips:

  • Ken elk pakje sigaretten uit je hoofd
  • Haal minstens een 8 in wiskunde
  • Wees vriendelijk
  • De klant heeft het altijd goed, dus ga er niet op in, vraag een collega
  • Wees ook voor de andere baantjes in de jumbo klaar (vakkenvuller, magazijnmedewerker) 

Van alles dus, groetjez,

-flopflop13 

@Flopflop13 
hoezo een 8 voor wiskunde? en ik kan toch gewoon meteen beginnen achter de kassa of moet ik eerst vakken vullen ofzo?!

onnodige quote verwijderd

 

Reputatie 5
Badge +6

@Flopflop13 
hoezo een 8 voor wiskunde? en ik kan toch gewoon meteen beginnen achter de kassa of moet ik eerst vakken vullen ofzo?!

onnodige quote verwijderd

 

Voor de kassa heb je echt wel wat rekenkracht nodig...de taakjes verschillen namelijk, dus wees voor alles klaar...

Hoezo een 8 voor wiskunde? en ik kan toch gewoon meteen beginnen achter de kassa of moet ik eerst vakken vullen ofzo?!

Of je achter de kassa kan beginnen, betwijfel ik. In je profiel staat dat je in 2005 geboren bent. Tenzij je ergens in deze afgelopen 19 dagen jarig bent geweest, ben je nog 15. Kassamedewerkers moeten een minimale leeftijd hebben van 16. Dus waarschijnlijk begin je inderdaad eerst met ander werk.

Die 8 voor wiskunde vind ik ook een apart statement. Het lijkt me sws niet zo waarschijnlijk dat ze je cijferlijst überhaupt gaan bekijken. Maar wiskunde en rekenen zijn twee hele verschillende vakken. Achter de kassa zul je weinig hebben aan de abc-formule, sinusoïden en parallellogrammen dus een 8 voor wiskunde, neuhh. Maar basis rekenvaardigheden zullen wel handig zijn wanneer er zo'n oud vrouwtje met honderden muntjes contant probeert af te rekenen.

Hee,

Dat hele reken/ wiskunde verhaal is echt niet belangrijk. Tuurlijk ben je er voor jezelf meer mee geholpen als je dat makkelijk kan. Maar een vriendin van mij werkt bij de supermarkt en kan dat totaal niet en draait ook gewoon kassa. Zoiets kun je ook leren.

Waarschijnlijk begin je eerst met vakkenvullen en als je 16 bent, dat je dan ingewerkt word op de kassa. Maar dat ligt ook een beetje aan de vacature en beschikbaarheid waar je op solliciteert.

Ik heb niet echt tips. Doe je best en blijf jezelf, daar kom je het verste mee. En de meeste dingen spreken wel voor zich als je gaat werken, je leert steeds meer en dan komt het wel. En als je iets niet weet of niet wilt weten, gewoon vragen.

En altijd beleefd blijven naar klanten. Hoe erg ze ook het bloed onder je nagels vandaan halen, de klant is koning. Behandel de klant respectvol en beleefd, dan heb je er zelf ook het meeste plezier aan. Succes!

Groetjes,
Simply Me

 

Of je achter de kassa kan beginnen, betwijfel ik. In je profiel staat dat je in 2005 geboren bent. Tenzij je ergens in deze afgelopen 19 dagen jarig bent geweest, ben je nog 15. Kassamedewerkers moeten een minimale leeftijd hebben van 16.

 

ik ben 16! 

 

Waarschijnlijk begin je eerst met vakkenvullen en als je 16 bent, dat je dan ingewerkt word op de kassa. Maar dat ligt ook een beetje aan de vacature en beschikbaarheid waar je op solliciteert.

Ik heb niet echt tips. Doe je best en blijf jezelf, daar kom je het verste mee. En de meeste dingen spreken wel voor zich als je gaat werken, je leert steeds meer en dan komt het wel. En als je iets niet weet of niet wilt weten, gewoon vragen.

En altijd beleefd blijven naar klanten. Hoe erg ze ook het bloed onder je nagels vandaan halen, de klant is koning. Behandel de klant respectvol en beleefd, dan heb je er zelf ook het meeste plezier aan. Succes!

Groetjes,
Simply Me

ik ben 16, en heb gesolliciteerd voor kassamedewerker als het goed is 

t komt allemaal vanzelf wel

misschien maak je in het begin veel fouten maar dat is goed

op een gegeven moment raak je gewend aan de routine 

en dan gaat alles gesmeerd

dus maak je niet te druk 

:))

Reageer