Vraag

werken als je 13 bent

  • 17 October 2023
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo allemaal,

toen ik 12 was vroeg ik of er manieren zijn om geld te verdienen. Helaas mag je als je 12 bent alleen (onbetaald) een taakstraf doen, ik ben nu 13 en dan mag je van de wet licht werk doen. Maar (goed betaald) werk vinden is niet echt makkelijk. I het winkelcentrum zit een klein bedrijfje zij hebben me aangeboden om pakketten in te helpen pakken dus dat is 3 uur lang per dag voor 2,50 ( dat is btw zonder vast schema alleen als ze hulp nodig hebben). Ik heb dit aanbod afgewezen want ik vind dit echt te weinig, bij supermarkten in de buurt moet je overal minimaal 15 jaar voor zijn. Familie en kennissen zeggen dat ze geen werk voor me hebben/ willen aanbieden omdat ik te jong ben en moet buitenspelen. Zijn er misschien mensen die ook 13 zijn en die een baantje hebben wat niet 3 uur voor 2,50 betaald? Ik hoor jullie suggesties graag!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, misschien kun jehier alvast mee bekijken wat er wel en niet mag en dan gerichter zoeken.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/werken-als-je-13-of-14-jaar-bent

Groetjes liefs Tartan X

Reageer