Vraag

wat voor bijbaantjes hebben jullie of hebben jullie gehad.

  • 11 November 2020
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zelf een krantenwijk dat was best wel relaxt zomers als het warm was altijd met een bikini top aan lopen. En vakkenvullen ook leuk alleen altijd wel een beetje zeur klanten en af en toe een supermarkt directeur die je achter de broek aan loopt.


4 reacties

Hey TessaV,

Leuke vraag! Vind je dat gewoon leuk om te weten of had je er echt een reden toe?

Ik heb verschillende bijbaantjes zoals een krantenwijk, een baantje in de bloemenhandel en oppassen. Dat laatste is echt superleuk en het allerleukste is dat er een nieuw oppaskindje bij komt, want die moeder is in verwachting. Dus daar kijk ik echt heel erg naar uit.

Verder heb ik een soort bijbaantje gehad op een school, dan hielp ik mee als soort hulpjuf. Dat was vaak op het einde van het jaar in de laatste weken, als alles opgeruimd en schoongemaakt word enzo. Ook niet voor geld, maar gewoon voor de lol en gezelligheid met die kinderen.

Ik zie bijbaantjes als een leuke en gezellige bezigheid, soms wel ff stressen als de bestelling op tijd moet, maar met elkaar is het heel leuk. Maar dat komt omdat ik houd van actief bezig zijn. En als bijkomend voordeel verdien je er ook nog wat mee:)

Heb jij het ook leuk en gezellig met je baantjes? En doe je de krantenwijk alleen of samen met iemand anders?

Groetjes,

Simply Me

Hi TessaV,

 

wij zijn jarenlang langs de deur gegaan om Kinderpostzegels :grinning: te verkopen, allemaal voor het goede doel :relaxed: , goed hè

Verder hebben we folders en lokale krantjes rond gebracht, schepijsjes verkocht met zo'n ijscokarretje, klusjes bij buren en kennissen gedaan zoals gras maaien, plantjes planten, onkruid wieden, auto's, boten en caravans enzo wassen en poetsen en stofzuigen, heg knippen, stoepje leggen of met de hogedrukspuit schoonmaken, schutting (helpen) plaatsen, verven binnen en buiten, laminaat helpen leggen, dakgoten schoonmaken, in een restaurant werken als afwasser en allerlei klusjes, zoals de bar aanvullen, bestellingen rondbrengen en afrekenen, parasols en ligbedden en tafels en stoeltjes neerzetten en opruimen bij een strandtent, barbecueën voor andere mensen dus vlees/hambugers grillen en van die dingen, klusjes doen op een vakantiepark, helpen met marktkramen op te bouwen of kraampjes voor een dorpsfeest of braderie, afval opruimen, oh nee, dat was voor straf :thinking:, omdat we vuurwerk hadden afgestoken  :bomb: , helpen sjouwen en vrachtwagens vullen bij de ‘veiling’, rommel opruimen op de bouw en in de opslagloods (opa is aannemer), boodschappen halen en computers 'repareren’ voor ouderen, rolstoelen duwen voor een rondje in  het dorp voor/met bejaarden, begraafplaats helpen te onderhouden (alleen voor mensen die ons dat vragen),  medicijnen rondbrengen voor de apotheek/huisarts, aan brommers en auto's sleutelen bij oudere jongens, gewoon voor de fun, fietsen repareren en banden plakken van onze broers en zus en de rest van de familie of van vrienden ofzo, bardienst op de tennisbaan, vrijwilliger in het dorp bij van alles, omdat mama ons dan al vrijwillig heeft opgegeven….dat vinden ze vast wel leuk….dat doen ze wel hoor…., dankjewel mama, verder in bomen klimmen en op daken van gebouwen en er dan door de brandweer weer afgehaald worden, oh dat was illegaal en kostte alleen maar geld en in onze vrije tijd gaan we graag fietsen en hardlopen en tennissen en dansen ofc en mountainbiken en als we dan nog tijd over hebben op het strand liggen en windsurfen en nog veel meer, want ik ben vast de helft vergeten, maar dan heb je nu alvast een indruk van wat we zo gemiddeld op een dag/week/maand/jaar doen :stuck_out_tongue: oh ja, we zijn ook nog model voor vooral webshops en alles wat geld oplevert en we hebben al wat voorlichtings- en promotiefilmpjes opgenomen, iedereen die een klusje voor ons heeft dat geld oplevert mag ons bellen, ons nummer is 

geheim voor jullie en mogen we hier sws niet delen :stuck_out_tongue: , dacht je nou echt dat we dat gingen zeggen :upside_down:

en verder zijn we ook heel goed in niks doen.

 

Groetjes,

M&M's en twin

Badge +4

Ik vooral klusjes gedaan voor het goede doel en soms kreeg ik iets voor me zelf en dan gaf ik 50 procent aan het goede doel en 50% voor me zelf 

mijn zus heeft ook zoiets gedaan en heeft veel geld mee verdiend omdat ze alles zelf hield doe dat niet

Badge +4

Je kan ook een bedrijf zelf maken een online webshop daar kan je ook wel wat mee verdienen, dat weet ik tenminste heel goed, dingen goedkoop inkopen bij aliexpress wel eerst testen en geen dingen zoals electronica maar bijv andere goedkope dingen kan je dan bijv verkopen bijv een strandbad kan je kopen voor 19 cent verkopen minimaal 1.50

Reageer