Vraag

Wat voor bijbaan kan ik nemen als 14 jarige?

  • 28 September 2021
  • 2 reacties
  • 322 Bekeken

Badge

Hallo. Ik ben dus nu al een paar maanden 14, en ik wil graag een bijbaan nemen. Alleen zijn er een aantal bijbanen die geen optie zijn:

  • Krantenwijk, Ik wil het liefst in de middag/avond werken en het liefst in het weekend, en met een krantenwijk gaat dat niet en het is niet waard voor de moeite die je er insteekt
  • Ik ben niet heel goed met kleintjes, dus babyzitten wordt niks
  • Ik wil liever niks qua vakkenvullen doen, lijkt me erg eentonig

Als je een suggestie heb dan wel aub wat meer vertellen over de bijbaan, en niet van ja het bestaat. Alvast bedankt allemaal!


2 reacties

Heyy

 

Wat leuk dat je een bijbaantje wilt! 

 

Echter heb je wel een aantal voorkeuren.. En vanwege je leeftijd zijn er wel wat beperkingen waar je mee zit. Ik zal hieronder een aantal dingen neerzetten die je bijvoorbeeld mag doen op jouw leeftijd.

 

  • Je mag vakkenvullen / helpen met inpakken in een winkel, bijvoorbeeld de supermarkt
  • Je mag klusjes in/om je huis of buurt doen. Bijvoorbeeld  auto's wassen van je buren
  • Je mag een folderwijk lopen
  • Wat misschien ook nog een optie is is werken op de landbouw.. Als je 14 bent mag je namelijk wel op de landbouw werken. Je mag dan bijvoorbeeld groentes/fruit plukken, kleine diertjes voeren of helpen met de oogst.

 

Ik kan je verder helaas niet echt meer vertellen over de baantjes.. Ik heb namelijk niet echt werkervaring:grimacing:

 

Voor meer informatie over wat voor werk je op je 14e mag doen kan je deze link eens doorlezen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-13-of-14-jaar

 

En voor als je 15 wordt kan je deze link doorlezen want vanaf je 15e zijn er wel wat meer dingen mogelijk: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-15-jaar

 

Succes! Ik hoop dat je iets leuks gaat vinden:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Alle kleine beetjes helpen NaamNietBekend, Bedankt!

 

Reageer