Vraag

wanneer mag je werken?

  • 11 January 2022
  • 7 reacties
  • 155 Bekeken

Badge

Heyy, ik ben een jongen van 14 jaar oud en in 2022 word ik 15 (eind maart). Ik wil graag bij de Albert Heijn werken als vakkenvuller of kassasier. Alleen ik weet niet vanaf welke leeftijd dat kan, ik heb het geprobeerd op te zoeken maar kan alleen vinden dat je vanaf 13/14 kan werken maar dan niet op schooldagen. Ik wil wel wachten tot ik 15 ben maar weer niet of ik dan wel kan beginnen. Weet iemand dit? En heeft iemand ervaring bij het werken bij de Albert Heijn? Alvast bedankt


7 reacties

Hoi @14boi,

Hier zijn meerdere grenzen voor. Volgens mij zijn ze:

12 jaar: zeer licht werk zoals een krantenwijk.

15 jaar: licht werk zoals vakkenvuller of pizzabezorger.

18 jaar: Je mag nu (bijna) alle beroepen gaan uitvoeren.

 

Ik weet het niet 100% zeker, maar met een simpel google-tje kan je het ook makkelijk vinden. 

Veel succes met je mogelijke nieuwe baan!

Groetjes,

Wereld

Ik heb net een handig linkje gevonden van de Rijksoverheid waarin staat welke beroepen je mag doen vanaf je 15e.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-15-jaar

Veel succes met je nieuwe baan!

 

Update:

Ik lees daar dat je we mag werken als vakkenvuller maar niet als kassier(s)ter.

 

Groetjes,

Wereld

Reputatie 1
Badge +1

Die Leeftijden hierboven zijn niet helemaal waar ik heb toen ik 14 was Vakken gevuld bij de Jumbo als je dat wilt kan dat gewoon achter de kassa moet je 16 zijn ik ben nu 15 en werk bij de Domino’s als Box Topper/Afwassen en als ik 16 ben bezorger. Ik raad de Supermarkt af. Je kan ook bij Mac Donalds werken als je 15 bent ik had daar baan aangeboden want ze zoeken vaak mensen maar de Mac Donalds is te ver weg voor mij. Ik zou nu Als 14 Vakken gaan vullen bij de Jumbo bijvoorbeeld en daarna lekker bij de Mac Donalds of de Dominos gaan werken en nee afwassen is niet erg bij Dominos want er zijn geen borden het is geen restaurant dus is leuk je mag natuurlijk ook iets anders kiezen.

 

Hoop Dat Het Helpt

Badge

Ik heb net een handig linkje gevonden van de Rijksoverheid waarin staat welke beroepen je mag doen vanaf je 15e.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-15-jaar

Veel succes met je nieuwe baan!

 

Update:

Ik lees daar dat je we mag werken als vakkenvuller maar niet als kassier(s)ter.

 

Groetjes,

Wereld

Mar willen bedrijven wel mensen van 15 jaar? Die zijn wel goedkoper maar die mogen niet in de avond werken.

Ik heb net een handig linkje gevonden van de Rijksoverheid waarin staat welke beroepen je mag doen vanaf je 15e.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-15-jaar

Veel succes met je nieuwe baan!

 

Update:

Ik lees daar dat je we mag werken als vakkenvuller maar niet als kassier(s)ter.

 

Groetjes,

Wereld

Mar willen bedrijven wel mensen van 15 jaar? Die zijn wel goedkoper maar die mogen niet in de avond werken.

Dat weet ik eigenlijk niet. Er zou een licht tekort zijn aan winkelpersoneel, maar als je het echt wilt weten moet je het natuurlijk aan de winkel vragen.

 

@qtSkyex, die informatie is van de Rijksoverheid, dus het zou wel raar zijn als die niet klopt.

Gr. W.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Ik lees op de website van de ah dit: 

Minimumleeftijd

Wist je dat je vanaf je 13de al bij ons mag komen werken? Je mag dan nog niet achter de kassa of alleen op de deli werken, want we houden ons uiteraard aan de wettelijke Arbo richtlijnen. Wel mag je als 13- of 14-jarige ‘lichte werkzaamheden van niet-industriële aard’ doen. Op de dagen dat je naar school gaat mag je niet werken. Het kan per winkel verschillen of er vacatures zijn.

bron:  Albert heijn website

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Badge

hoi! ik ben zelf 14, word in augustus 15, en ik werk nu zo’n 4 maanden bij de albert heijn als vakkenvuller. hoewel het per filiaal verschilt, kan je in de meeste dorpen vanaf je 14e beginnen bij de appie, maar wel alleen als vakkenvuller. je mag dan wel alleen op zaterdag 4 uur werken, maar ja, iets is beter dan niets?? weetniet zeker of het bij jou ook maar 4 uur zou zijn want vriend van me is ook 14 en werkt bij jumbo elke zaterdag 6+ uur. oja, ze zeggen allemaal wel dat je alleen ‘lichte werkzaamheden’ mag verrichten zoals spiegelen en chips vullen, maar de hele 14 jarigen-ploeg bij ons doet vrijwel hetzelfde werk als de 16jarigen (behalve moeilijkere dingen zoals de vracht uitladen enzo) ik hoop dat dit een beetje helpt!!

Reageer