Skip to main content
Vraag

waar werken?

  • 16 June 2024
  • 9 reacties
  • 113 Bekeken

Hai hai,

 

Ikben 15 en  wil dus echt graag werken maar ik weet niet waar. In de buurt heb ik al bij de supermarkten hesolliciteert maar bij alle hadden ze niemand nodig. Dusss toen zat ik te denken om op te passen op kinderen sinds ik echt van kleine kleine kinderen hou(niet als een pedo). Maar mn moeder wilt weer niet dat ik naar een vreemde zn huis ga en dat ik zoveel verantwoordelijkheid krijg. Maarja, heeft iemand dus een idee waar ik wel kan werken, niet in een supermarkt in ieder geval. 

9 reacties

Reputatie 5
Badge +3

tja moeilijk 

Je zou eens in AH kunnen soliciteren

of klerenwinkel ofzo idk

mag dat eig op je 15 al werken

Reputatie 7
Badge +12

Hii @anonymous23648,

Misschien is er nog een andere winkel waar je kan werken? Een schoenenwinkel, de action of iets in die richting? Of je kan kijken of je een krantenwijk kan nemen? Ff beetje onderzoeken in je buurt en kijken of je iets tegenkomt! :)

Succes!👍

Groetjess van ItsJustMe <3

Reputatie 3
Badge +1

Hai bedankt voor je reactie. De Ah had ik geprobeert maar die had ook niemand nodig. Ik wist niet dat je ook in een kledingwinkel kon werken als 15 jarige, dus zal het eff onderzoekennn, tyy

 

mvg S

Reputatie 7
Badge +4

Hoiiii,

Misschien bij de McDonald's of een andere fastfoodketen. Ik weet alleen niet of je dat zo prettig vindt. Succes met het vinden van werk! :]

Groetjes, justGhast

Reputatie 3
Badge +1

Haiii,

dankjeee, ik denk dat ik nog wat meer ga rondkijken wat allemaal kan, een fastfood restaurant klinkt ook wel leuk om bij te werkee

tyy mvg S

Reputatie 7
Badge +11

ik ben zelf 14 en ik werk voor een oudere man. ik kook 1 of 2 avonden in de week voor hem omdat hij dat zelf niet kan. ik denk dat jouw moeder zoiets ook niet goed zou keuren maar je kan het altijd proberen.

en je kan ook oppassen op kindjes en die naar jouw huis laten komen.

en als je van kinderen houd. ik moest een weekje bij een dagopvang stage lopen voor school. ik heb later gehoord dat het echt makkelijker was toen ik er was omdat iemand die kinderen bezig hield. je kan dus ook zoiets doen. en als ze een 14 jarig meisje accepteren om daar stage te lopen en zelfs zeggen dat het fijn zou zijn als ik terug kwam dan kan jij ook bij zoiets werken.

als je bij een dagopvang werkt moet je wel goed die regels in de gaten houden. je mag bijvoorbeeld geen luiers verschonen tot je 16 bent. en je moet oppassen dat je niet zo snel ziek wordt.

Ik ben 11 en ben gewoon mijn eigen bedrijf gestart

 

Reputatie 4
Badge +1

Heeey

Probeer eens bij lokale winkels zoals bakkerijen, boekwinkels, kledingzaken, of andere kleine bedrijven in jouw buurt. Soms hebben zij hulp nodig, vooral tijdens drukke periodes. Restaurants, cafés en ijssalons zijn vaak op zoek naar parttime personeel, vooral in de zomermaanden. Als je goed bent in bepaalde vakken, overweeg dan om bijles te geven aan jongere leerlingen. Er zijn websites waarop je kunt zoeken naar oppaswerk of klusjes in de buurt, zoals oppassen.nl of Indeed. Informeer bij lokale sportverenigingen of ze hulp nodig hebben bij trainingen of bij de organisatie van evenementen. Soms hebben ze hulp nodig bij administratieve taken of bij het verzorgen van ouderen (mits je oud genoeg bent en de juiste training hebt). 

Wat betreft oppassen, begrijp ik dat je moeder zich zorgen maakt. Misschien kun je voorstellen om eerst kennis te maken met de ouders en het huis voordat je definitief besluit om op te passen. Veiligheid en comfort zijn belangrijk voor zowel jou als je ouders.

Succes met je zoektocht naar een leuke baan!

xx

Reputatie 5
Badge +3

Heyy!

als 15 jarige kun je al best veel banen doen!

ik heb het even gegoogeld en je kunt bij sommige restaurants werken, je kunt bij de HEMA werken en je kunt altijd een kranten/folder wijk nemen. Veel 🍀!

Reageer