Skip to main content
Vraag

vriendin heeft veel geld

  • 18 July 2024
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Hooi een vriendin van mij zei altijd dat ze weinig geld had en daarom nooit mee uit eten kon

 

maar toen zeiden ik en een vriendin dat wij wel betalen, omdat we haar graag er bij wouden hebben. Dit was dus 4 maanden geleden ofzo denk ik. En het ging ook maar om 12 euro (6 per persoon thssen mij en de vriendin). Maar nu was ik bij haar nadat ik haar twee week niet gezien had in de vakantie en gaf ze mij contant 20 euro  om teruf te betalen

 

ze zij dat ze geld had verdiend via Snapchat en vroeg of ik ook mee wou doen want ik kon wel 1000 euro verdienen

 

ze zei dat ze opgehaald werd door een jongen en toen was er iets met haar bankpas gebeurd en rekening, en kreeg ze daarna van die jongen ma twee dagen 300 euro ofzo omdat hij geld kreeg van zijn vader maar dat niet op die jongens eigen rekening kon ofzo want dat mocht niet van de bank

 

die jongen is laatste jaars van onze school en hij zeo dat zijn opa ook nog geld wou sturen maar dat moest dan ook naar een andere rekening 

 

weet iemand of ik dit moet doen want dan kan ik misschien ook 200 of 300 of misschien wel duizzend euro verdienen

Hoiii,

Doe dit gewoon niet! Dit is een van de meest rare dingen die ik op het forum heb gezien en vertrouw dit ook gewoon niet. Op Snapchat is zoveel niet te vertrouwen ook, dus niet aan meedoen met deze zaakjes!

Groetjes, justGhast


Hoi,

Serieus, denk je echt dat dit een goed idee is? Het klinkt als een of ander dom scamverhaal. Hoe naïef kun je zijn om te denken dat je zomaar 1000 euro kunt verdienen door iets vaags via Snapchat? En die jongen die je vriendin zogenaamd helpt? Dat ruikt naar problemen van mijlenver.

Denk even na. Mensen die makkelijk geld beloven voor bijna niks, zijn meestal bezig met iets illegaals. Wil je echt betrokken raken bij witwassen of fraude? Dat kan je serieus in de problemen brengen met de politie, en je bankrekening kan zelfs geblokkeerd worden. Slim hoor.

Doe jezelf een plezier en blijf ver weg van dit gedoe. Zoek een normale manier om geld te verdienen, zoals een bijbaantje. En als je vriendin slim is, doet ze hetzelfde. Praat met een volwassene als je nog steeds twijfelt.

groetjes Hackalive 


@Hackalive mijn vriendin heeft dit dus al gedaan en toen zei ze wel dat er meer dan 10.000 euro op haar rekening kwam, maar die jongen had haar bankpasje geleend en dit er toen afgehaald ofzo, want het was zijn vaders zijn wat overgemaakt is. En toen kreeg mijn vriendin om dat ze haar pasje had uitgeleend enzo contant wat geld van hem een paar honderd euro. En zij had dat geld ook echt gekregen 

 

 

mAr die jongen zijn opa wou ook nog geld sturen maar die jongen kan het zelf niet op zijn rekening krijgen ofzo en vroeg of ik wou helpen maar ik snap niet wat er dan raar aan is. Want bij mijn vriendin ging het ook goed


Hii @PieterPostttt,

Ben het eens met wat de anderen zeggen dit klinkt als een grote oplichtingstruc dus zou hier zeker niet op in gaan.. Dit is echt niet geloofwaardig en onbetrouwbaar en je moet echt nooit je bankpasje met gegevens aan een vreemde geven want dat kan echt voor problemen gaan zorgen.. Je kan echt veel beter een bijbaantje zoeken daar kan je op een eerlijke en betrouwbare manier wat geld verdienen!

Groetjess van ItsJustMe <3


Hii @PieterPostttt,

Ben het eens met wat de anderen zeggen dit klinkt als een grote oplichtingstruc dus zou hier zeker niet op in gaan.. Dit is echt niet geloofwaardig en onbetrouwbaar en je moet echt nooit je bankpasje met gegevens aan een vreemde geven want dat kan echt voor problemen gaan zorgen.. Je kan echt veel beter een bijbaantje zoeken daar kan je op een eerlijke en betrouwbare manier wat geld verdienen!

Groetjess van ItsJustMe <3


 

maar is mijn vriendin dan ook opgelicht want ik begrijp het niet helemaal..zij had namelijk wel geld gelregen 


Reageer