Vraag

Verplicht werken

  • 2 February 2021
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen, 

Ik ben nu zestien jaar en ik zit in m’n examen jaar van vmbo-kgt. Ik heb begin 2020 een half jaar gewerkt bij de Albert Heijn als vakkenvuller, wat een oplichters. Ik verdiende daar maar 3,66 euro per uur, oké ik moet niet klagen het had erger gekunt. Ik was klantvriendelijk, behulpzaam, ik vulde goed en spiegelde goed. Maar… Ik was volgens hun te traag en ik ben hier nooit echt opgewezen. Als ik een half uur langer doorwerkte kreeg ik dat niet uitbetaald als ik er niet om vroeg, ik denk dus dat dat de reden is dat ik weg moest. Ik was toen nog maar net 15 en het was mijn aller eerste ‘echte’ baantje. Maar waar ik het dus over wilde hebben… 

 

Mijn ouders vinden dat ik weer werk moet gaan zoeken, aangezien ik na m’n examens anders alleen maar ‘thuis zit te niksen’. Ik heb een paar maanden terug gesolliciteerd bij de Dirk, maar daar hoefden ze me niet. Ik heb ook m'n gegevens bij de Trekpleister achter gelaten, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord. M'n moeder zegt dat ik nog eens moet solliciteren bij de Dirk, maar als ze me niet hoeven kunnen ze wat mij betreft (sorry voor m’n taalgebruik) de tyfus krijgen. Ik heb geen zin om 's zomers te werken en ik ga na m’n vmbo-kgt diploma nog havo doen en ik zal dan veel meer bezig zijn met school. Ik heb in 2019 vrijwilligers werk gedaan, waar ik dan wel vergoeding kreeg en dus wat geld heb verdient. Dit zou ik in 2020 weer gaan doen, maar door corona ging dat niet door. Dit jaar, 2021, gaat het dus hoogstwaarschijnlijk wel door en ga ik dus ook weer helpen. Dit is ongeveer een week, andere halve week, twee weken in de zomervakantie. Weet iemand wat ik kan doen? Want werken is voor mij (heb ik het gevoel) echt (even) niet een optie. Er komt over een jaar ofzo wel een Aldi, waar ik wel wil gaan solliciteren. Maar ja, daar heb ik nu natuurlijk niets aan. Weet iemand goede argumenten waar ik mee kan komen, waardoor m’n ouders misschien van gedachten veranderen? 


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Is er niet een supermarkt in een van je buurt dorpen waar je kan solliciteren?

Reputatie 3
Badge +1

Misschien kan je oppassen of kranten rondbrengen?

Misschien kan je oppassen of kranten rondbrengen?

Oppassen gaat met corona lastig, ik heb dit wel al twee keer gedaan bij kennissen. 

Is er niet een supermarkt in een van je buurt dorpen waar je kan solliciteren?

Albert Heijn en Jumbo, maar bij die oplichters ga ik echt niet werken. Ik ben kwa fietsen best wel lui, dus dan moet ik nog een pokke end fietsen ook. 

Reageer