Vraag

vakantie aanvragen

  • 3 December 2021
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste mensen,

Deze vakantie ga ik op vakantie naar het buitenland, en  blijf daar voor een week of 2 ofzo. 

Het probleem dat ik heb nu is dat ik geen vakantie krijg van mijn werkgever (Ik werk bij de LIDL als hulpkracht). 

Het werk is verder gewoon prima, maar ik word er gewoon gek van dat ik niet gerust een laatste keer op vakantie kan met mijn ouders. Ik werk er nu 6 maanden.

De twee opties die ik bedacht heb en mij verteld zijn:

  • Ontslag nemen en dan gewoon weer opnieuw solliciteren na mijn vakantie. 
    • Ik heb dan wel kans dat ik niet opnieuw aangenomen wordt, maar er zijn meer supermarkten die mensen zoeken.
    • Misschien zal ik dan alsnog in de kerst moeten werken omdat ik dan nog zo’n aflooptermijn heb.
  • Constant vervanging zoeken. 
    • Ik heb wel een paar mensen die mij over zouden kunnen nemen de hele tijd, maar tijdens vakanties worden mensen enorm veel ingeroosterd dus dit kan lastig gaan worden.

Heeft iemand hier ervaring mee en zou die deze kunnen delen? Alvast bedankt!

 

Groetjes Jort.


2 reacties

Badge

Ik zou eerst proberen mensen te regrlen, maar als dat niet lukt misschien optie 1...

Reputatie 6
Badge +7

Nee, je hoeft zelf geen vervanging te regelen.

Je kunt ten eerste aan je baas vragen hoeveel vakantie-uren je hebt opgebouwd. Hij moet dat weten!

Ten tweede kun je een vakantie schriftelijk aanvragen. Als je whatsapp contact hebt of email is dat ook schriftelijk (het hoeft geen papier te zijn). 
Laat je ouders even helpen.  Je hebt recht op vakantie, al betekent dat niet dat dat ook op elk moment kan. Maar helemaal niet gaat ook weer niet.

Reageer