(J16)
Sinds een paar maanden heb ik nu een nieuw baantje als bezorger bij de domino’s. Hier ben ik dan ook superblij mee. Ik word ook steeds meer ingeroosterd. Eerst was het 7 uur per week, daarna 11, 13, en deze week is het 19,5; maar ik moet ook vaak overwerken dus wss wordt dat 22>
Ik zit nu in 4 vwo en op school gaat het redelijk prima. Ik sta voor veel vakken een 6, sommigen een 7, één 8, twee vijven en een vier. Allebei de vijven kan ik makkelijk ophalen (eentje is al zeker, maar moet er nog opgezet worden), en de 4 is eigenlijk een 4,4 dus als het een 4,5 wordt is het afgerond een 5. Voor dat vak (maatschappijleer) heb ik vandaag nog een herkansing gemaakt en die ging echt veel beter dan verwacht, dus er is een hele grote kans dat het toch een 5 wordt. Ik ga ook heel waarschijnlijk over
Dus samengevat gaat het op school prima. Door de afwisseling tussen werk en school voel ik me echt productief. Ik werk nu elke dag in de week, maar dit wisselt soms af
Ineens komt mijn vader in mijn kamer, en vertelt dat ik vanaf nu maximaal 3 dagen kan werken. Dit vind ik echt nergens op slaan. Hij zegt dat 20 uur per week teveel is voor mij, omdat ik een werklast kan hebben van 45 uur, en school daarin meetelt. Hij zegt dat de lessen + huiswerk + werk teveel werklast is. Maar ook omdat ik soms elke dag werk en dan kan ik niet aan tafel met hun, want dit werk doe je vooral rond etenstijd. Hij merkt soms ook dat ik er moe uitzie en weinig eet (dit komt ook door andere persoonlijke dingen maar ik heb nu geen zin om dat helemaal uit te leggen). Ik zou hier wel verandering in kunnen brengen, maar mijn vader vindt dat ik beter aan school moet zitten dan om te werken. Hiervoor zat hij constant te zeuren over dat ik werk moet vinden, nu heb ik het, en zit hij mij ineens compleet dwars. Hij heeft het al met mijn moeder afgesproken en daarom vindt hij dat ik niet mag discussiëren. Elke keer als ik iets zeg, reageert hij door zijn vingers op te steken gevolgd door '’3 dagen'’. Ik was zo blij dat ik zoveel kon werken en ik vind dit dus echt nergens op slaan