Toekomst/motivatie

  • 25 August 2020
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Dit is mijn eerste x ooit op deze site, ik hoop dat er een aantal mensen dit kunnen lezen en mij kunnen helpen.

Ik ben 17 jaar, en zit in mijn examenjaar van vwo.

Dit klinkt mooi maar zo voelt het niet. Ik ben erg motivatieloos de laatste tijd en ook vaak somber. Ik weet niet precies waarom. Het voelt alsof niks mij gelukkig kan maken, nu niet en in de toekomst niet. Ik heb ook geen vriendin, dit omdat ik een slechte ervaring heb met mijn ex, (overigens mijn enige ex) het lijkt alsof ik niemand kan vertrouwen, ikzelf ben de meest loyale persoon die ik ken (vindt ik dan) en om dan door je vriendin bespeelt te worden, breekt dat je hart. Daarnaast lijkt dat sociale media ook een slechte invloed is op mij, ik zie te veel 'mooie leventjes', maar daarentegen wil ik mijn sociale media niet verwijderen omdat deze ook nodig zijn qua vriendschappen en dagelijks nieuws. Ik woon hier met mijn ouders die ongeveer 25 jaar geleden hier naartoe zijn gevlucht. Ik ben hier geboren, en heb verder geen familie hier in Nederland, ook heb ik zelf geen/weinig contact met hun buiten het jaarlijks bezoekje. Beide ouders zijn arbeiders dus veel geld is er niet, maar wel dankbaar dat er wel genoeg geld is. We kunnen niet klagen. Maar even terug, ik weet niet wat ik met mijn leven wil. Waar doe ik dit uiteindelijk allemaal voor? Zo denk ik er helaas de laatste tijd over na. Ik weet dat dat niet goed is maar zo is het wel toch? Ik wil later niet voor een baas werken, maar weet ook niet wat ik wel wil doen. En stel ik faal om voor mezelf te werken? Moet ik dan uiteindelijk wel voor een baas werken? Ik heb dan liever niks want ik vind dat geen leven. Dit is nog niks alles waar ik mee zit en zou het fijn vinden om iemand te hebben waar ik mijn hart over kan opluchten, want ik heb het nodig. Sorry als het onoverzichtelijk is.

Mvg


3 reacties

Badge

Hoi

Precies dit probleem heb ik ook ik weet niet waarom ik dit doe of wat ik wil worden maar je vindt wel een leuk beroep en je komt er uiteindelijk uit nu ik jou verhaal heb gelezen weet ik dat je na je school succesvol gaat worden waar je ook gaat werken en als je het niet weet je kunt een beroepskeuzetest doen op internet ik hoop echt dat je veel geluk krijgt in je leven!❤️ Veel succes. En vergeet niet je komt er altijd uit en wees sterk!

Heehoi anoniemm12345,

Wat jij nu hebt, hem ik de afgelopen 2 jaar ook gehad. 
2 jaar geleden zat ik in mijn examenjaar, ik had geen motivatie en wou niets. Dit kwam uiteindelijk voor de stress van mijn examens. Ga leuke dingen doen en leer voldoende.
Mijn ex is vreemd gegaan met 3 andere meiden, kon niemand vertrouwen. Heb geen vrienden meer over daardoor, als je maar 1 goede vriend hebt is dat meer dan genoeg.

wat social media betreft : dit is bijna allemaal nep. Ook deze mensen zijn niet altijd even zo positief als dat ze eruit zien en ook hun lichaam is niet altijd perfect.

 

Misschien helpt dit je:

ik heb zelf faalangst, perfectionisme en daardoor bang voor veel dingen.

in mijn examenjaar wou ik mezelf van kant maken zodat ik geen examens hoefde te maken. Uiteindelijk is alles goed gekomen omdat ik dacht ja weetje als ik het niet haal jammer dan, er is altijd nog wel een kans en echt alles gebeurd met een reden. Klinkt zweef teef, maar met er maar eens op ;)

 

Groetjes,

nybx

Hai

Het is helemaal niet zo gek dat je niet weet wat je wilt, dat hebben de meesten van ons, en eerlijk gezegd, hoef je dat ook nog niet precies te weten. Het belangrijkste is nu dat je je diploma haalt en een studie kan kiezen die je leuk lijkt om te doen. Je hoeft niet te weten wat je tot je AOW (die wij waarschijnlijk niet hebben maar okay) gaat doen. Soms is het goed om in het hier en nu te leven en te kijken naar wat je nu wilt en nodig hebt.

Over het niet voor een baas willen werken.. Interessante gedachte. Lijkt me moeilijk aan te ontkomen in je leven aangezien je dan of zelf de baas bent, daarvoor moet je een nieuw bedrijf creëren, of ZZP'er wordt, en dan hoop je juist weer dat je een baas had aangezien je 'contract' een grote chaos is. Mijn advies is open-minded hierin te blijven, er zijn genoeg voorbeelden waarbij je een baas hebt die niet als je baas voelt en waarbij je genoeg vrijheid ervaart, en niet iedereen heeft maar de keus om niet een baas te willen. 

Reageer