Hallo,
Dit is mijn eerste x ooit op deze site, ik hoop dat er een aantal mensen dit kunnen lezen en mij kunnen helpen.
Ik ben 17 jaar, en zit in mijn examenjaar van vwo.
Dit klinkt mooi maar zo voelt het niet. Ik ben erg motivatieloos de laatste tijd en ook vaak somber. Ik weet niet precies waarom. Het voelt alsof niks mij gelukkig kan maken, nu niet en in de toekomst niet. Ik heb ook geen vriendin, dit omdat ik een slechte ervaring heb met mijn ex, (overigens mijn enige ex) het lijkt alsof ik niemand kan vertrouwen, ikzelf ben de meest loyale persoon die ik ken (vindt ik dan) en om dan door je vriendin bespeelt te worden, breekt dat je hart. Daarnaast lijkt dat sociale media ook een slechte invloed is op mij, ik zie te veel 'mooie leventjes', maar daarentegen wil ik mijn sociale media niet verwijderen omdat deze ook nodig zijn qua vriendschappen en dagelijks nieuws. Ik woon hier met mijn ouders die ongeveer 25 jaar geleden hier naartoe zijn gevlucht. Ik ben hier geboren, en heb verder geen familie hier in Nederland, ook heb ik zelf geen/weinig contact met hun buiten het jaarlijks bezoekje. Beide ouders zijn arbeiders dus veel geld is er niet, maar wel dankbaar dat er wel genoeg geld is. We kunnen niet klagen. Maar even terug, ik weet niet wat ik met mijn leven wil. Waar doe ik dit uiteindelijk allemaal voor? Zo denk ik er helaas de laatste tijd over na. Ik weet dat dat niet goed is maar zo is het wel toch? Ik wil later niet voor een baas werken, maar weet ook niet wat ik wel wil doen. En stel ik faal om voor mezelf te werken? Moet ik dan uiteindelijk wel voor een baas werken? Ik heb dan liever niks want ik vind dat geen leven. Dit is nog niks alles waar ik mee zit en zou het fijn vinden om iemand te hebben waar ik mijn hart over kan opluchten, want ik heb het nodig. Sorry als het onoverzichtelijk is.
Mvg