Vraag

Stoppen met bijbaan?

  • 1 April 2021
  • 3 reacties
  • 378 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Ik ben een meisje van 16 en werk nu al meer dan een jaar bij de albertheijn. De laatste tijd heb ik echt geen zin meer om te werken en ook heb ik soms het gevoel dat het teveel van mijn tijd in beslag neemt. Ik had al eerder gevraagd of ik minder kon werken en toen werd er gezegd dat ik minimaal 2 keer doordeweeks en 1 keer in het weekend moest werken. Persoonlijk vind ik dit soms wel vermoeiend dus ik zit er ook de laatste tijd aan te denken om ontslag te nemen. Ik vind het een moeilijke keuze omdat ik toch ook wel het geld wat ik verdien fijn vind. Ik weet nou ook niet zo goed wat ik kan doen.

 


3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Voor werk moet je ook wel wat doen, je kan niet verwachten dat je 1-2 dagen kan werken met dezelfde loon, en nee, niet stoppen, een bijbaantje is erg handig om makkelijk geld te verdienen.

Heey,

Ik kan me voorstellen dat een bijbaantje wat van je vraagt en zeker als je doordeweeks ook twee keer moet werken.

Als je twijfelt is het inderdaad goed om te denken of je hier wel mee wilt doorgaan. Het klinkt alsof je echt heel graag wilt stoppen, maar niet goed weet hoe dan. Of je wilt wel blijven werken, maar niet op deze manier, dat heb je aangegeven, maar het gaat niet anders.

Het kan verstandig zijn om eerst op zoek te gaan naar een andere bijbaan en die te hebben, alvorens te stoppen met je huidige bijbaan.

Zo verdien je nog wat en kun je makkelijker de overstap maken naar een andere bijbaan. Probeer dan goed te letten op het soort werk wat je gaat en wanneer/hoe vaak je moet werken.

Groetjes,
Simply Me

Je zou beter ontslag nemen als het tijd in beslag beeld je kan beter studeerden en met de overige tijd die je hebt je hooft leeg maken en met je vrindinen iets leuk te doen. 

Maar je meot je vooral op je studies focusen. Moet je normaal niet zelf 18 zijn voor een job want de overheid wild dat je neit gaat werken maar dat je geniet van je tijd nu als je jogn bent.

Ik ben van België en hier is dat zo. 

Reageer