Vraag

Stelling: Welke titel is het beste?

  • 3 September 2023
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal! zoals sommige van jullie wel weten ben ik een boek aan het schrijven, ik heb een paar tips voor boeken gekregen en zelf een paar aangepast/gemaakt, uiteindelijk heb ik daar een top 15 van gemaakt, en dan mogen jullie gaan stemmen op welke titel het beste is nadat jullie deze samenvatting hebben gelezen:

 

Het boek gaat over een meisje van 17 Emily heet ze, ze wilt zelfmoord plegen want ze is ongelukkig, haar ouders zijn dood gegaan bij een auto-ongeluk ze woont in een weeshuis, maar ze heeft geen vrienden en ze is altijd maar alleen. Als ze op haar 17e verjaardag dan toch echt het besluit neemt om er een einde aan te maken gaat ze naar een brug in de buurt, precies op het moment dat ze wilt springen word ze gered door een mysterieuze jongen van 19. Hij brengt haar terug naar het weeshuis en verdwijnt weer uit het leven van Emily. Wat hij niet weet is dat hij een inspiratie is voor Emily om haar leven terug op de rails te krijgen, daar begint Emily dan ook hard aan te werken. Als ze opeens beseft dat het weeshuis er niet voor haar is loopt ze weg. Ze gaat naar die beruchte brug, ze heeft de nodige dingen mee, maar geen eten en drinken, en 1,5 dag later zakt ze neer ergens onder een grote boom, ze is kapot en kan niet eens meer opstaan als er een storm losbreekt. Het bliksemt en het dondert, de jongen loopt toevallig langs en trekt haar net op tijd onder de boom vandaan, de bliksem slaat een paar seconden in en de boom staat in lichterlaaie, Emily raakt bewusteloos en ze word wakker in het ziekenhuis. Waar de dokters denken dat de jongen haar broer is. Ze word uit het ziekenhuis ontslagen en gaat mee met de mysterieuze jongen. De jongen wil zijn naam niet vertellen vanwege zijn achtergrond en Emily mag hem Jake noemen. Ze vind het raar, maar deze Jake heeft wel 2 keer haar leven gered, dus ze verblijft bij hem, ze beleven wat avontuurtjes samen, maar als ze een discussie krijgen over dingen onder ogen komen gaat ze terug naar het weeshuis om te leren hoe ze het alleen overleeft. Het weeshuis kijkt niet op of om als ze terug is, ergens doet dat pijn, maar Emily kan nu wel haar eigen gang gaan. Ze heeft werk, en maakt er de beste tijd van die ze kan, maar als ze voor het eerst op een studenten feest is duikt Jake opeens weer op, en Emily is zo verbluft, ze heeft geen idee wat ze ermee aan moet.

tot hier ben ik gekomen, nu komt de stelling:

 

de Deadline is op Zaterdag 9 September om 21:00 en dan besluit ik smane met de stemmen wat de titel word.

-OnlyMe

Wat is de beste titel?


8 reacties

'’Jake'’ is dan de beste titel omdat het lekker kort is. 

Reputatie 7
Badge +7

Ja vind ik ook! @XYZ Ik vind Jake ook heel makkelijk en veel boeken die ik gelezen heb hebben ook zo'n kort maar krachtige titel :)

Liefs xxx Banaantje <3

Ik vind terug op de rails het beste klinken, het klinkt als een boektitel.

Ik had ook nog een voorstel als dat oké is?

De Brug Naar De Overkant En Boven Het Einde

 

Dan is de overkant zegmaar verder met het leven gaan (met jake), en het einde gaat over de optie van de brug te springen.

Reputatie 7
Badge +12

@Beetje emotioneel Leuke titel ook, maar helaas heb ik dit topic al aangemaakt en kan ik dus niet nog een titel toevoegen. Wel vind ik het leuk dat er al veel mensen hebben gestemd! Dankjulliewel daarvoor. Allemaal goede keuzes, ik kon zelf ook bijna niet kiezen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal!

Vandaag is je laatste kans om te stemmen, dus vooral doen! Want om 21:00 ga ik een beslissing nemen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Nou, ik denk dat jullie het allemaal wel kunnen raden wat de titel is. Maar ik heb hem een beetje aan gepast. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.

Jake & Ik.

-OnlyMe

P.S vinden jullie dat erg? Of vinden jullie dit beter?

Ik vind beide een goede titel @OnlyMe ! Gewoon doen wat je zelf wilt.

Reputatie 7
Badge +12

Oké! Nou dan wordt dat de titel!

-OnlyMe

Reageer