stelen

  • 21 June 2021
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Badge

Ik heb 2 jaar geleden veel gestolen maar dan ook echt heel ve en heb er veel spijt van ik heb en had toen destijds een xbox one s gekocht van mijn eigen wel hard gespaarde geld en ben en was daar heel blij mee alleen heb in die tijd voor €650+ gestolen van mijn broertje en voornamelijk zusje zodat ik in-game items kon kopen voor Minecraft, fortnite (gay lol) en bijv Forza horizon 3 alleen nu ben ik dus gelukkig gestopt met grote hoeveel heden alleen als ik nu geld nodig heb jat ik nog gemakkelijk zonder moeite zo €4 à €8 zonder er bij na te denken en dat terwijl ik zelf al €210 per maand verdien maar hier heb je het ik heb ook een verslaving aan geld UITgeven dus zodra ik geld heb ga ik gelijk plannen wat ik allemaal wil kopen en vaak koop ik ook een boel ik heb nu in 6 dagen  €100 uitgegeven als 15 jarige en merk dat ik ook steeds vaker de neiging heb om bijvoorbeeld de bankpas van m'n zusje als ze niet thuis is ff te pakken en ff langs de Appie te gaan om croissants te halen ofz heel random terwijl ik zelf gwn geld voor 400 croissants op m'n eigen rekening heb maar nog heb ik dan de neiging om het te stelen. Bij vrienden heb ik dit verder niet daar heb ik een soort van grens weten te trekken afgelopen jaar nadat ik voor de laatste keer 8 maanden geleden 20 dichte pakjes Pokémon kaarten met 2 Pokémon metal boxes had gestolen tijdens het logeren bij een vriend van mij waar ik nu geen contact meer mee heb omdat ik dat verbroken heb na dat voorval maar ik had voor zo'n 270€ aan Pokémon kaarten die hij voor z'n verjaardag had gekregen gesloten zonder dat iemand anders dan hij zelf de achter kwam. Help me alsjeblieft en ik kan echt niet met psycholoog praten of m'n ouders

 

 


2 reacties

Zo dit is best een heftig verhaal. Je hebt dus steeds de neiging om geld van je zusje of broertje te stelen. Ik zou het er toch met iemand over hebben. Daarnaast zou je ook van je eigen geld iets leuks kopen voor degene waarvan je geld heb gestolen, en dan zeggen dat je het spijt en dat je nu hulp aan het zoeken bent. Je zou erover met je mentor, beste vriend, (ouders), familie of met de kindertelefoon over kunnen praten. 

 

Zo dit is best een heftig verhaal. Je hebt dus steeds de neiging om geld van je zusje of broertje te stelen. Ik zou het er toch met iemand over hebben. Daarnaast zou je ook van je eigen geld iets leuks kopen voor degene waarvan je geld heb gestolen, en dan zeggen dat je het spijt en dat je nu hulp aan het zoeken bent. Je zou erover met je mentor, beste vriend, (ouders), familie of met de kindertelefoon over kunnen praten. 

 

BELLEN


ELKE DAG VAN 11:00 TOT 21:00 OP 0800-0432
VOOR 8 TOT 18 JAAR
 

Je mag elke dag over ALLES bellen met één van onze goed getrainde vrijwilligers. Of je nou verliefd, bang of verdrietig bent. Bellen is gratis en anoniem: daarom hoef je niet je echte naam te zeggen en blijft het gesprek altijd tussen jou en De Kindertelefoon. Spreken we je gauw?

 

-Deze post is aangepast door De Kindertelefoon-

Reageer