Vraag

Sparen - geld verdienen?

  • 5 July 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey, 

Ik ben aan het sparen voor een iPad. Om gewoon te gebruiken voor wat de meeste mensen doen met een iPad, maar ook om te gebruiken tijdens het leren voor school (met apple pencil en app ‘goodnotes’) 

Ik heb al 300 euro bij elkaar, maar voor die iPad + apple pencil ben je al gauw rond de 750 euro kwijt, per week krijg ik 6 euro zakgeld (i know is een raar bedrag maar goed).

Ik ben ook nog maar 13, dus ergens werken is ook niet echt een optie. 

Iemand tippss?? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die je kan doen:

Krantenwijk/Folderwijk

Eerlijk, Krantenwijk is echt heel zwaar. Mijn moeder had vroeger krantenwijk, maar toen ze zwanger werd nam ik het van haar over. Je verdient er wel goed mee, maar als je bang voor spinnen bent(Zoals ik:p Je komt zeker ieder keer wel een spin tegen vooral in de zomer:| ) of ongeduldig(Zoals ik... Ik ben heel erg ongeduldig lol) dan kost het veel moeite. Je moet ook de reclamebladeren vouwen(Nooit in de midden stoppen want dan valt alles eruit! Je moet ergens ertussenin stoppen)

Ik heb nooit folderwijk gehad, maar volgens mij is dat wel chiller dan krantenwijk, want je krijgt een karretje, maar je hebt dan wel een grotere wijk

Oppassen 

Oppassen is best wel leuk, maar dan moet je wel goed met kinderen omgaan! En best zorgzaam zijn natuurlijk:D Ik pas soms wel op op mijn broertje. Ik vraag er geen geld voor, want meestal zit ik gewoon op mijn telefoon hahah. 

Er bestaat heel veel oppassites, maar je moet wel opletten dat je niet perongeluk op een oppassite komt voor 16+ Als je wilt oppassen zou ik wel EHBO diploma halen, want dan heb je grotere kans dat je een klusje krijgt. 

- Spullen verkopen op marktplaats

Mijn moeder doet dat echt heel vaak, want ik heb heel veel oude spullen thuis. Kinderwagens, Poppen, Kleding die ik nooit gedragen heb omdat ik te snel groeide haha, schoenen enzovoorts. Jij kan het ook doen met jouw oude spullen. Kleding, Knuffels, Speelgoed.... noem maar op! XD

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 3
Badge

Hey, zoals Banaantjeeee al zij, Krantenwijk, Oppasen of spullen online verkopen is altijd een goede optie. Ik weet zelf mensen die vanaf 13 ook al een baantje kregen bij de Jumbo. Dus dat is misschien ook een optie. Maar hou er rekening mee dat niet elke supermarkt vanaf zo jong al aanneemt. Het is meestal alleen wanneer ze veel mensen nodig hebben.  Ik hoop dat het je gaat lukken om dit mooie doel te halen.

 

-Met vriendelijke Groet

Reageer