Spaargeld

  • 1 August 2018
  • 5 reacties
  • 379 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik brn helaas mijn mobiel verloren en hier baal ik ontzettend van. Nu liggen me ouders en ik al telkens in een ruzie dus maakt dat het al niet makkelijker. Nu heb ik een baan van 32 uur in de week. Heb natuurlijk ook gespaard en van dat geld wil ik ren niruwe telefoon koprn. Can mijn ouders mag dat nirt maar mogen hun mijn spaargeld vasthouden of dr baas er over zijn?

5 reacties

Voor zover ik weet is het geld wat jij verdient van jou. Dus dan zou je zelf mogen bepalen of je het naar de spaarrekening overmaakt of het gebruikt voor de telefoon toch?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Als je eigen gespaarde geld op een rekening staat waar jij niet bij kan kunnen ze dit doen. Of het mag weet ik niet, maar dat doet er niet echt toe. Zolang ze weigeren dit toe te staan kun je moeilijk een nieuwe telefoon kopen, behalve als je wél bij het geld kan en het stiekem wilt doen. Dit lijkt mij echter niet zo verstandig. Ik denk dat je enige optie is om met ze in gesprek te gaan (again) en hopen dat ze het op een gegeven moment toestaan. Blijf vooral rustig en wordt niet boos. Als het alleen je eigen gespaarde geld betreft zal ik dit zeker aangeven. Daarnaast kun je ook (nogmaals) zeggen dat je je ouders wel begrijpt en dat je jezelf ook een oelewapper vindt, maar dat je wel graag een nieuwe telefoon wilt. Weet je ook waarom ze het weigeren? Het is misschien handig om hier achter te komen indien je dit nog niet weet. Als het bijvoorbeeld is omdat ze vinden dat je te veel je telefoon gebruikt kun je hierover afspraken maken. Hopelijk zal je binnenkort een nieuwe telefoon hebben.
hey,
in principe is het jouw geld dus zou je er mee mogen doen wat je wilt. maar het kan zijn dat het geld op een spaarrekening staat en naar wat mijn ouders mij hebben verteld kan je daar niet zomaar bij. probeer er achter te komen waarom het niet mag, het is misschien omdat je ouders vinden dat je een te dure telefoon wilt of omdat je ouders een ander probleem ermee hebben, dan kan je samen een oplossing bedenken
succes!
ghost
Jij bent de baas over jouw spaar geld ze willen waarschijnlijk dat je dat dus spaart voor later een auto enzo maar een telefoon is toch wel handig? als jij een telefoon wil mag je die gewoon kopen je werkt en verdient dus gewoon geldt dus ik zie geen reden om geen nieuwe te kopen ga er wel een gesprek over aan zoiets als mam pap ik werk en krijg dus loon van die loon wil ik nu ene telefoon kopen ik heb er zelf voor gewerkt zoiets

Suc6❤️ ook met de ruizies❤️
Ik snap eerlijk gezegd niet dat het niet mag van je ouders... ik hoop dat je er uit komt want het is jouw geld dus dat mag je zelf uitgeven denk ik

Reageer