In mijn vorige topic omschreef ik al een confrontatie (soort van) die ik met mijn bedrijfsleider heb gehad. Voor de mensen die het niet weten: ik werk in een supermarkt, en we hebben nu extra klanten in verband met het coronavirus. Vandaag liep de bedrijfsleider door de winkel, en hij had al meteen wat op mij aan te merken. Omdat het nu nog steeds druk is, zijn de schappen snel leeg en zijn de gangpaden soms wat rommelig. Hij keek even naar het halflege stuk waar normaal het toiletpapier staat en vroeg toen “Vind jij dit nou echt netjes gespiegeld?”.
Daar was ik nog niet geweest, en ik had dat nog niet kunnen vullen, dus nee, het was inderdaad niet echt netjes. Het gesprek daarna ging ongeveer zo:
Ik: Nee, dat is niet echt netjes, maar daar ben ik nog niet bezig geweest. Dat ga ik doen na het wasmiddel. (Dat staat naast het toiletpapier).
Hij: Dat boeit me niet, het moet netter.
Ik: Ik heb het idee dat je nog steeds boos bent over ons telefoongesprek van een paar dagen geleden.
Hij: Ja. Het is namelijk ook niet de eerste keer dat jij zoiets geflikt heb. Jij mag heel dankbaar zijn dat je vandaag nog mocht komen. Als het aan mij had gelegen, had jij hier niet meer terug hoeven komen.
Ik antwoordde daar niet op. Ik wilde geen ruzie met hem starten en al helemaal niet in de winkel.
Hij: Hoor je me? Wat mij betreft had je op mogen rotten hier. Voor jou tien anderen.
Ik: Nou, dan ga ik weg. Zodra mijn contract afloopt, ben je van me af.
Mijn contract eindigt helaas pas in oktober, maar ik ben er wel echt klaar mee. Ik heb er ook een ander meisje over aangesproken omdat ik weet dat het tussen haar en de bedrijfsleider ook niet echt botert. Zij kan beamen dat hij weinig in de winkel is, maar dat hij, als hij er al is, altijd wat aan te merken heeft op de mensen die aan het werk zijn. Ik zit er over na te denken om bij een Albert Heijn in de buurt te solliciteren en dan maar eerder weg te gaan. Misschien was die laatste opmerking van mij niet netjes, maar die opmerkingen van hem vind ik ook ongepast.
Wat zouden jullie doen? Maar meteen weg of toch nog even afwachten?