Vraag

Realistische droom?

  • 15 December 2020
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Heyy!!

Mijn droom is om naar japan te verhuizen en daar dan een engels leraar te zijn om genoeg te verdienen voor een klei  apartement en nog wel genoeg tijd hebben om het land te bekijken. 

denken jullie dat een realistische droom is en dat ik het waar kan maken? 

Ik ben 14 jaar oud en ik zit in 3 havo. Als ik binnen 2,5 jaar japans leer, wat best te doen is, dan ken ik japans als ik van de havo afga. Dan komt de hbo volgendsmij. Dat je dan een diploma gaat halen voor iets. Als ik daar iets kies dat met talen te maken heeft en niet te lang duurt, dan kan ik voor mijn 20e nog naar japan verhuizen met diploma voor iets. Is het realistisch dat ik in die 6 jaar genoeg geld verdien met bijbaantjes terwijl wel naar school gaan om te verhuizen? Het lijkt mij namelijk erg leuk en spannend! 

Wat denken jullie hier van? is dit realistisch?


1 reactie

Hey 

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het altijd aanmoedig je dromen te onthouden en vooral te volgen als ze blijven plakken

Ten tweede moet ik wel wat kanttekeningen plaatsen bij jouw specifieke droom. Ik zal uitleggen welke en waarom. 

Docent (Engels) worden in Japan is opzich geen onrealistische of onmogelijke droom. Het kan. Ik denk dat het hem wel vooral zit in hoe snel je wilt gaan. Japan is best een duur land om zelfstandig in te wonen en te werken, en voor je twintigste ga je dat waarschijnlijk niet redden tenzij je ouders toevallig tonnen op hun rekening hebben staan. Realistischer lijkt me dat je tijdens of na je HBO opleiding, wat straks je eerste prioriteit moet zijn, gaat studeren of op z'n minst een stage gaat volgen daar. Dan kom je er ook achter of je het echt wilt, of je je er thuis voelt, en het vergroot je baankansen.

Mijn advies is dus ook eigenlijk, bekijk alles stap voor stap, en denk niet "ik zet alles erop in want ik wil dit en het gaat lukken" 

Reageer