Vraag

Ouders willen beugel niet betalen

  • 9 April 2023
  • 4 reacties
  • 210 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik moet een beugel. Mijn tanden zijn echt super scheef en ik ben er erg onzeker over. Als mensen vragen of ik een beugel moet, moet ik hun vertellen dat mijn ouders het niet voor me willen betalen. Ik moet er zelf voor werken. Een beugel kost natuurlijk super veel (ongeveer 2000-4000). Mijn ouders zeggen dat ik moet gaan werken maar als ik 4 euro per uur verdien moet ik een jaar sparen ofzo. Ik wil gewoon een schooljaar ingaan waarmee ik vol zelfvertrouwen en met trots de klas in kan zonder dat ik me ergens onzeker voor voel. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Misschien ga ik wel de prostitutie in.


4 reacties

Hey,

Dat je ouders die niet willen betalen snap ik wel, maar de prostitutie in… Is dat niet een beetje ver gezocht?

Een beugel kost heel veel geld. Mijn moeder heeft meerdere beugels gehad en bij haar werkte het niet (Best wel lang met beugel rondgelopen). Mijn vroegere  klasgenoot had ook een beugel, werkte ook al niet. Je ouders kunnen best denken dat het geldverspilling is. En scheven tanden hebben heel veel mensen, dat is echt niet erg. Laat je zelfvertrouwen niet weggaan door scheven tanden.

Sterkte!

Volgens mij hoef je als je jonger bent dan 18 helemaal niet zelf te betalen voor je beugel want dat doet de zorgverzekering dan voor je. Als je belt met de zorgverzekering kan je dat aan hun vragen, of aan je moeder want die weet vast wel wat voor verzekering ze heeft. Tot je 18de ben je volgens mij zelf nog gratis mee verzekerd…

Maar de prostitutie in gaan om een beugel te betalen vind ik wel een beetje ver gaan en is ook niet echt nodig toch...

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij hoef je als je jonger bent dan 18 helemaal niet zelf te betalen voor je beugel want dat doet de zorgverzekering dan voor je. Als je belt met de zorgverzekering kan je dat aan hun vragen, of aan je moeder want die weet vast wel wat voor verzekering ze heeft. Tot je 18de ben je volgens mij zelf nog gratis mee verzekerd…

Maar de prostitutie in gaan om een beugel te betalen vind ik wel een beetje ver gaan en is ook niet echt nodig toch...

Dat klopt niet. Die verzekering kost zoiezo ook nog 1500 euro

Volgens mij hoef je als je jonger bent dan 18 helemaal niet zelf te betalen voor je beugel want dat doet de zorgverzekering dan voor je. Als je belt met de zorgverzekering kan je dat aan hun vragen, of aan je moeder want die weet vast wel wat voor verzekering ze heeft. Tot je 18de ben je volgens mij zelf nog gratis mee verzekerd…

Maar de prostitutie in gaan om een beugel te betalen vind ik wel een beetje ver gaan en is ook niet echt nodig toch...

Dat klopt niet. Die verzekering kost zoiezo ook nog 1500 euro

Ligt eraan hoe je verzekerd bent, want mijn ouders zijn daar best goed voor verzekerd en krijgen 2500€ vergoed, dit was voor mijn zussen genoeg en geen extra kosten, en bij mij hebben ze wel nog kosten maar echt geen 1500€. Een vriendin van mij haar ouders hebben een andere verzekering en die hebben een vergoeding van 1500€ alles daarboven is voor die ouders. 

En het heeft ook te maken met hoelang je een beugel moet en welke beugel.

Reageer