Skip to main content

Hoi ik ben L. Ik wik graag later bij defensie en dan de luchtmacht. Maar mijn ouders (vooral m'n pa) will dat niet.

Kijk ik heb al een zusje die een therian is weetje en zgm daar zijn ze ook niet blij of na ja mij pa vooral min ma boeit het niet echt maar ik wil dus niet mijn vader nu ook teleurstellen om bij defensie te gaan.

Ik heb het el wel al met mij ouders over gehad dat ik heel graag piloot zou willen woorden dus ze zeiden ook al van maak eerst je uni af en ga dan bij defensie als piloot en dan daarna bij KLM ofz gwn weet je

Maar ik wil dus niet m'n ouders en vooral pa hiermee teleurstellen omdat ik al een slechte relatie met hun heb en ik bang ben dat di her erger gaat maken

Dus heeft iemand zegmaar night tips van moet ik het gewoon negeren en gewoon moet doen wat ik zelf weel of wat???

Grt. L

P.S.

Mijn pa heeft het ook verschillende momenten al tegen mij gebruikt als ik bijvoorbeeld snoep eet ofz zegt hij van ‘als er zo eet ga je niet bij defensie komen’ of vorige keer zei ik van ‘ik ga liever bij defensie voor min land dan als een die identificeren(mijn zusje)’ en toen antwoorden hij van ‘ja maar een therian woord niet op geschoten.

B.t.w

hij houd wel gewoon van tanks enzo van vorige keer was ik met hem naar zo een museum geweest en toen wist hij er heel veel over te vertellen ook geeft hij wel gewoon tips van word piloot want dan zit je hoog in de lucht of weetikveelwat

Bedenk een paar dingen goed. Werken bij defensie is een heel mooi iets. Vooral bij de Luchtmacht. 
Vlieger bij de luchtmacht is het zwaarste opleidingstraject met het hoogste uitvalspercentage tijdens de initiële opleiding, namelijk 57%. 
Nou zeg ik dat niet om af te schrikken, want als dat je droom is dan kan ik alleen maar zeggen dat je echt spijt gaat krijgen als je het niet op jonge leeftijd mee begint en uiteindelijk te laat bent om dit te gaan doen. 

Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar zorg dat je fysiek fit bent en mentaal sterk bent. Zorgen maken om de keuringen hoef je dan niet. Je hoeft geen topatleet te zijn, maar je moet  ook zeker geen bierbuikje hebben. 

Als jij nu zeker weet dat jij dit wil, dan moet je je ook zeker niet door andere laten beïnvloeden. Ik snap dat je ouders je keuze misschien niet de beste keuze vinden, wat ik aan de ene kant natuurlijk niet onlogisch vind, want het is niet niks. Als je vlieger wordt, ga je op uitzending. 100% zeker. 
Maar ik kan je met zekerheid zeggen, wanneer jij uiteindelijk in een van die toestellen mag vliegen zijn ze zeker trots op je. Natuurlijk is het spannend, maar als je ergens anders aan het werk gaat brengt dat ook risico’s met zich mee. Misschien het ene beroep meer dan de andere, maar besef dat dit je droom is. 

Als jij dit wil, zeker doen, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, want je gaat echt heeeeel veel spijt krijgen als je het binnenkort niet doet en wilt gaan doen wanneer je te laat bent. Nu ben je nog jong, je kan altijd nog al die andere beroepen die niet leeftijd en gezondheids afhankelijk zijn. 

Reageer