Naar VS emigreren

  • 29 May 2022
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi hoi! Ik wil dus na de VS emigreren op m'n 18de , maar dat is niet zo makkelijk.

Ik moet eerst een 'Green Card' krijgen, en etc.

Ik wil genoeg geld op zak daar hebben, dus ik neem op m'n 13de een bijbaantje, waar ik veel geld mee kan verdienen, en ik had gerekend, als ik die bijbaantje neem heb ik misschien rond m'n 18de 7000 euro. 

 

Ik wil daar ook bekend worden met zingen (ik kan goed zingen, alleen niet goed met hoge noten 😂), dus ik ga oefenen, oefenen en oefenen! Dan rond m'n 18de kan ik misschien wel zo mooi zingen als Ariane Grande (nee grapje, niemand zingt als haar).

 

Hebben jullie tips voor mij? 

 

En als dat allemaal niet lukt, dan blijf ik lekker in Nederland, met een HAVO diploma, en met veel besties, op zak.


6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Klinkt als een goed plan, maar zo te horen zitten er nog wat haken en ogen aan 🪝 👁…

Ik denk dat je voor nu maar gewoon dat baantje moet nemen, en misschien inderdaad wat oefenen op je zangkunst.

Ik zou nog wel even goed nadenken over het zingen… het is lastig om echt goed geld te verdienen met zingen, en de meesten worden er zeker niet rijk van. Je moet al echt doorbreken om genoeg te verdienen. Dit is niet bedoeld om je droom af te kraken, ik zeg gewoon dat je het even langs alle kanten moet bekijken, wie weet wordt het wel wat!

 

Heb je al aan je ouder(s)/voogd vertelt dat je graag naar Amerika wilt? Of weten ze het nog niet. In dat geval zou ik het ze zo gauw mogelijk vertellen want je ouders kunnen je vaak beter helpen dan je denkt.

nog een laatste vraag: hoe oud ben je ongeveer (DIT IS GEEN VRAAG OM PERSOONLIJKE INFO ZONDER REDEN, HET IS MAKKELIJKER HELPEN ALS IK DEZE INFO WEET), zo kan ik wat meer inzicht krijgen over waar je nu staat en hoelang het nog is tot je weg wilt.

Reputatie 4
Badge +1

​​​​​​​(Onnodige quotes verwijderd)

Hoi! Ik ben 12, dus volgend jaar mag ik een bijbaantje nemen. En ja, mijn ouders weten ervan, en vinden het ook niet erg. Ik snap jou ook, want je wordt niet zomaar bekend. Maar ik oefen met zingen iedere dag, en ga ook binnenkort op zang les voor de hogere noten.

Reputatie 4
Badge +1

Cool ! Ik heb weinig tips , maar ik duim voor je ! VS is wel best ver. 

Je kan vanaf je 13e krantenwijk doen. Dat is 8 tot 20 euro per week. 14 jaar kan je baby(Niet echt baby's......)sitten(7 euro per keer). 15e kan je bij de jumbo of zo werken.(Daar berdien je veel mee). 15e of 14e kan je ook bijles geven(Je mag zelf bepalen hoeveel euro per keer)

Ik weet zeker dat je heel mooi kan zingen. Misschien ben jij straks mijn lievelings zanger. Je kan altijd aanmelden voor een film(Als zanger) Ik weet zeker dat je het lukt.

 

Novaaaa

Reputatie 4
Badge +1

@Nova_ 
Thx!

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @DeAardigePenny 

Hier zijn een paar tips: 

  1. zorg dat je Engels uitmuntend is als je naar Amerika gaat
  2. Voor bijbaantjes kun je kijken op https://www.scholierenwerk.nl
  3. overbelast jezelf niet met een baantje
  4. houd met alles rekening

ik kan je niet helpen met de green card enz.

groet @Socrates 

Reputatie 4
Badge +1

Hallo @DeAardigePenny 

Hier zijn een paar tips: 

  1. zorg dat je Engels uitmuntend is als je naar Amerika gaat
  2. Voor bijbaantjes kun je kijken op https://www.scholierenwerk.nl
  3. overbelast jezelf niet met een baantje
  4. houd met alles rekening

ik kan je niet helpen met de green card enz.

groet @Socrates 

Thx! Ik zal mezelf ook niet belasten, en ik zal zeker extra goed mijn best doen voor Engels.

Reageer