Skip to main content

Hoii allemaal

mijn moeder is gestopt bij haar baan omdat ze het niet leuk meer vind, ze krijgt nog een jaar doorbetaald en dan is het klaar. Toen dit begon zei ze tegen ons dat ze rond september voor een nieuwe baan zou gaan zoeken, nu zegt ze dat ze dat pas gaat doen als dr salaris stopt, omdat ze geen zin heeft om er over na te denken.Ik maak me daar best veel zorgen over omdat we dan ineens van 2 inkomen naar 1 gaan en dus veel minder geld hebben. Mijn moeder geeft ook best wel veel geld uit en altijd als we iets doen/willen heeft zij het altijd over hoeveel het wel niet mag kosten, hierdoor ben ik van jongs af aan altijd al heel gevoelig met geld en eigenlijk zelfs wel gierig, en nu zegt ze ook dat ze niet meer iets zal doen dat even veel verdient als haar vorige baan. Toen ik ik vroeg hoe wij dan het leven dat we nu hebben kunnen gaan veroorloven zei ze met zelfs een beetje humor dat we dat misschien niet kunnen en waarschijnlijk moeten ‘downgraden’ , en dat ze geen zin heeft om te werken. Maar dan valt alle last op de schouders van mijn vader die al heel veel werkt voor zijn bedrijf.

Ik heb een aantal vragen daarover

1. is het erg dat ik dit egoistisch en verwend vind van mijn moeder? Ze is een volwassen vrouw en iedereen werkt of ze dat nou leuk vinden of niet (ik werk ook zelfs al vind ik dat niet leuk) en nou gaat ons leven veranderen omdat zij ‘geen zin heeft’. Het bezorgt mij ook veel stress
  2. hoe breng ik het over aan mijn moeder dat ik dit vind en eigenlijk wil dat ze weer gaat zoeken voor een baan? Wij zijn niet rijk en kunnen ons niet veroorloven om gewoon te stoppen met werken.

Hii, 

Jeetje @Stresskip wat een lastige situatie. Snap wel dat je je hier zorgen om maakt hoor, maar dat zou niet moeten.. je moeder is volwassen en zou beter moeten weten.  En het is niet erg dat je er zo over denkt, eigenlijk is het alleen maar heel begrijpelijk.  Kun je het hier met je vader over hebben en dat jullie  daarna dit samen duidelijk maken bij je moeder? Of dat je zelf het gesprek met haar aangaat en duidelijk en concreet aan geeft dat dit je stress bezorgd en wil dat ze weer gaat werken, of je maakt het duidelijk door bv een brief te schrijven. En natuurlijk kun je ook altijd contact opnemen met de kindertelefoon voor wat tips. Hoop dat je hier iets aan hebt en dat je moeder uiteindelijk weer gaat werken. 

Succes en liefs :)

Hey! Ik ben het helemaal eens met @Boterbloempjee  en het is zeker niet raar dat jij je zorgen maakt. En je hebt ook gelijk. Misschien kun je met je vader hier over praten zoals Boterbloempjee al zegt. Ik hoop dat je moeder op andere gedachten komt en jij weer gerustgesteld bent dan. Sterkte! 

Liefs Tover xxx

Reageer