Vraag

Mag Mijn Werkgever Mij De Schuld Geven Voor Financiële Problemen?

  • 21 April 2021
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik werk sinds een aantal maanden bij een klein restaurant. Door de corona crisis kunnen er geen gasten in het restaurant zelf dineren maar het afhalen van eten kan nog wel. Het is de meeste avonden (waarop ik werk) erg rustig, en soms vind ik dat ook wel fijn. Maar ik begin steeds meer akkefietjes met mijn werkgever te krijgen.

De laatste paar weken let ze heel streng op alles wat ik doe. Hoewel ik normaal alleen achter de balie sta en de bestellingen zelfstandig opneem en afhandel, drentelt mijn baas nu continu achter de balie heen en weer. Ook als er geen klanten zijn blijft ze hele tijd bij mij. Ze doet verder niets, maar ze kijkt de hele tijd naar me. Iets waar ze heel erg goed op let is of ik wel de juiste bedragen afreken. Als ze denkt dat het niet klopt kijkt ze het bonnetje na voor ze de klant laat betalen. Het is wel handig omdat ik natuurlijk ook maar een mens ben en ik foutjes kan maken, maar tot dusver is het nog nooit voorgekomen dat ik het verkeerde bedrag heb ingetypt. Ik kijk alle bonnetjes aan het einde van de shift nog even na om zeker te weten dat het goed is.

Daarnaast begint mijn baas ook wat agressiever naar mij te worden. Als ze vindt dat ik iets niet goed doe, drukt ze me aan de kant en doet ze het zelf, meestal met een snauw naar mij toe. Wanneer ze zich enkele seconden later naar de klant toe keert is ze heel vriendelijk en gezellig. Zodra de klant weg is wordt ze boos op mij.