Vraag

lego verkopen

  • 24 November 2020
  • 6 reacties
  • 283 Bekeken

Ik heb dus heel veel lego en ik wil het verkopen ik denk dat het best wel veel geld oplevert. Maar weet iemand een goede site om dingen te verkopen want op marktplaats stonden al heel veel advertenties. Het is lego star wars en de meeste sets worden niet meer in de echte lego shops verkocht

heeft iemand tips? thank uu


6 reacties

Hii!

 

Ik werk in een speelgoedwinkel en ik weet dat je voor oude dozen die niet meer in de catalogus staan maar nog wel in een goede staat zijn voor een aantal tientjes meer kan verkopen. Als je wil weten of ze nog verkocht worden, kan je vaak naar je lokale speelgoedwinkel gaan en vragen of ze daar de LEGO-catalogus hebben.

Maar terugkomend op je vraag: Marktplaats is een goede optie voor het verkopen van tweedehands spullen en het aantal advertenties maakt niet zoveel uit. Zeker als je de optie ‘bieden’ aanzet kan het best nog wel eens populair worden. Daarnaast verdwijnen advertenties op Marktplaats na zoveel tijd (ik dacht een maandje, misschien twee?) dus dan staat jouw advertentie wat hoger op de lijst.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad!

 

x, Alpha

Zelf verkocht ik altijd veel op marktplaats.nl. 

Zorg voor een aantal dingen:

  • Goede fotos (scherp en niet te veel)
  • Een nette beschrijving zet erin waarom je het bijvoorbeeld weg doet en of het compleet is
  • Ik merkte altijd dat mensen het fijner vinden als ik ze met u en meneer aansprak

Succes met geld verdienen

Reputatie 3
Badge +1

Nog een tip, zet bij je advertentiebeschrijving hoeveel en welke minifiguren erbij zitten. Sommige mensen zijn echte verzamelaars van minifiguren, zeker van oudere sets.

 

Ik denk dat Star Wars redelijk makkelijk verkoopt als je inspeelt op de prijzen die er al zijn. Probeer altijd een beetje onder de laagste prijs te zitten, dan trekt jouw advertentie meteen de aandacht

dankjewel allemaal

 

Vrienden of familie misschien??

 

Badge +1

Heyy

Ik verkoop zelf ook lego op marktplaats. Als je op marktplaats lego Star Wars opzoekt zie je dat je een paar verkopers hebt die heel ervaren zijn (vaak allemaal met dezelfde achtergrond ofzo). Als je veel lego hebt kun je ook een soort eigen kenmerk maken op marktplaats. Mensen herkennen je dan snel en als je een goede indruk achterlaat creeer je een goed beeld van jezelf.
Aantal tips die nodig zijn om goed LEGO te verkopen op mp:

  • DUIDELIJKE FOTOS: te veel fotos bestaan niet. Laat alles zien van jouw set/minifiguurtje waardoor mensen ineens geïnteresseerd zijn in het product door de fotos 
  • duidelijke beschrijving
  • Goede prijs. Begin als beginprijs met een iets hogere prijs dan .gemiddeld. Mensen zullen dan denken dat het een goede kwaliteit is (ookal scheelt het maar 0,50 €). 
  • Pakkende titel (complete titel)
  • zet altijd onderaan : zie mijn andere LEGO producten ofzo

Reageer