Vraag

Lastig aan het werk komen

  • 8 September 2020
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, voor dat ik volledig in dit topic duik. Zal ik kort vertellen wie ik ben, nouja. Zo ver je het mag weten.. haha. Ik ben een 16 jarige jongen zoekend naar werk. Ik zoek nu al weken, en het lukt maar niet. 

Er staan op het moment sowieso weinig vacatures door natuurlijk de Pandemie. Nu valt mij op dat je voor de Meeste banen zoals er staat 'MBO’-denk / werk niveau moet hebben. Ik zit alleen met de vraag waarom. Voor sommige banen snap ik het, maar het is tegenwoordig voor echt bijna alles.

Nu is mijn vraag, weten jullie toevallig iets voor mij? Ik heb al in een supermarkt gestaan maar dat was helaas niks voor mij. 

Ik zelf doe Praktijk onderwijs, maar heb een prima denk- werk niveau. Het zou fijn zijn als jullie misschien suggesties hebben. 

 

Groetjes!


4 reacties

Hey,

Is het een idee om is te kijken bij andere winkels, zoals de praxis ofzo of gamma?

Je kan ook altijd kijken voor de afwas of als fiets koerier. 

Hopelijk heb ik wat kunnen helpen.

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi AnnoJongen,

 

@Gebruiker c  heeft hierboven al wat goede suggesties gegeven.

 

Weet je stagebegeleider op school (of heb je nog geen stage op school?) niet een paar adresjes voor je, waar ze een baantje hebben?

Idk waarom ze overal ineens MBO vragen, miss omdat er veel nu thuis zitten vanwege corona en dat ze dan hopen dat die bij hun willen komen werken.

Wil je een baantje voor het geld, wat me niet raar lijkt of vind je ervaring opdoen ook al genoeg? Als het voor de ervaring is dan kun je misschien vrijwilligerswerk doen. Ik zou inet gelijk weten waar, maar via school ofzo moet daar wel achter te komen zijn, toch?

 

Succes alvast en ik lees het wel.

 

Groetjes,

M&M's

Heyo,

Ze vragen tegenwoordig overal MBO denk/werk niv. voor omdat dat langzaam de basis is. Bijna iedereen gaat vanaf de middelbare school tegenwoordig een vervolg opleiding doen. Dit kan zijn dat je daarna naar de MBO, of HBO, of zelfs de UNI toe gaat. Omdat MBO volgens mij het laagste vervolg opleiding is gebruiken ze dat als norm.

Dit betekent niet dat je op het MBO hoeft te zitten. Of dat je een MBO diploma in je bezit moet hebben. Het gaat hierom dat je denkt en werkt als word verwacht van iemand die MBO doet. Of VMBO.


Je kan natuurlijk uitbreiden qua zoeken naar een baan. Je zou bijvoorbeeld kunnen werken in de doe het zelf zaak, als de Hubo, Praxis. Je kan ook werken in een kleding winkel, of als je de supermarkt wel leuk vond, dan zou je kunnen kijken naar een aantal dingen die je ook terug ziet in de supermarkt. Bijvoorbeeld de bakker, of groenteafdeling, of slagerij, of zelfs de slijterij. Lijkt het je nou erg leuk om in de bakkerij te werken,  dan kun je daar opzoeken. Zelfde is natuurlijk met de andere 3. 

Degene die de vacature plaatst ziet dan ook wel dat je 16 bent en misschien niet heel veel ervaring hebt. Sommige werkgevers vinden dat erg fijn omdat ze dan jou nog helemaal zelf kunnen sturen.

Je zou ook kunnen kijken naar elektronica zoals BCC of MediaMarkt. MediaMarkt verdiend erg goed, maar de stijl van verkopen is... niet top.

Voor dat ik elke winkel opnoem haha. Ga is kijken naar verschillende baantjes die jou wel leuk lijken. 

See ya!

Spookyzx 

Hey iedereen, ik heb even alles door gelezen en enorm bedankt voor de suggesties. Ik ga ze allemaal even na checken hoe en wat. Trouwens @M en Ms wil zeker een baantje wat bijverdiend aangezien ik wil gaan sparen om een opleiding tot producer te doen :)

 

Super bedankt allemaal,

  Groetjes mij! 

Reageer