Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Beantwoord

kleedgeld / zakgeld

Badge
hey,

ik wil graag kleedgeld maar dat mag niet van mijn ouders.. hebben jullie kleedgeld zo ja,
*hoe heb je dat aan je ouders gevraagd ?
*hoe oud ben je en hoeveel krijg je en zakgeld daar ook bij?
weten jullie misschien goeie argumenten??
icon

Beste antwoord door Kenshin 1 oktober 2018, 18:34

Hoi

Je zou kunnen zeggen dat je op een leeftijd gekomen bent waarop je graag je eigen kleding uitzoekt. Je kan een afspraak maken met je ouders dat je de kassabonnetjes van je kleding goed bijhoudt, zodat je toont dat je bewust met je geld omgaat. Verder zou je in je vriendenkring kunnen rondvragen of zij al kleedgeld hebben. Vaak zijn ouders sneller geneigd toe te geven als ze horen dat je leeftijdsgenoten ook kleedgeld krijgen.

Als je graag extra geld hebt, zou je, als je hier tijd voor hebt, een bijbaantje kunnen zoeken.

Groetjes
Kenshin

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +11
Hoi

Je zou kunnen zeggen dat je op een leeftijd gekomen bent waarop je graag je eigen kleding uitzoekt. Je kan een afspraak maken met je ouders dat je de kassabonnetjes van je kleding goed bijhoudt, zodat je toont dat je bewust met je geld omgaat. Verder zou je in je vriendenkring kunnen rondvragen of zij al kleedgeld hebben. Vaak zijn ouders sneller geneigd toe te geven als ze horen dat je leeftijdsgenoten ook kleedgeld krijgen.

Als je graag extra geld hebt, zou je, als je hier tijd voor hebt, een bijbaantje kunnen zoeken.

Groetjes
Kenshin
Badge
hey!
ik ben 14 en ik krijg €50 kleedgeld per maand, en €20 zakgeld per maand.
ik ga vaker & veel liever met vrienden naar de stad dan met mijn moeder (sorry mam) en het was gewoon heel onhandig als ik met alles wat ik wilde eerst een foto moest sturen en de prijs en dan keek ze of ze het voor me wilde betalen enzo.
met kleedgeld leer je ook beter omgaan met geld, dat vond mijn moeder ook belangrijk.
vraag ook waarom ze het niet goed vinden.
Badge
heyy

ik krijg van mn ouders geen kleedgeld maar wel zakgeld, maar t kleedgeld krijg k van mn opa, maar als mn opa er niet was had k waarschijnlijk niks ;/

gr aby
Badge +1
Hii
Ik ben een meid van 13 en hou echt niet van shoppen. Ik krijg 20 euro zakgeld per maand op mn rekening. Verder heb ik geen kleedgeld of zakgeld, maar shop niet zo graag. En mn ouders betalen het of storten wat meer op mn rekening als ik wat nieuws en leuke heb gezien.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen