Vraag

kleedgeld

  • 8 January 2024
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Heyy!!!!,

Ik ben een 14 jarige en ik wil graag kleedgeld, zodat ik dingen kan kopen die ik zelf leuk vindt. Ik weet alleen niet hoe ik het aan mijn ouders moet vragen. En wat is een goed bedrag als ik alles ervan ( inclusief schoenen, jassen en sportkleding ) moet kopen??

 

Graag hoor ik van jullie tips!!:)

 

 

 


6 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey,

Ik heb nu een jaar kleedgeld en ik vind het heel fijn, dus ik raad het je zeker aan!

Ik zal het aan je ouders vragen op een moment waar je ouders niet gehaast zijn of zoiets, want het is wel iets waar je over moet overleggen. Ik zal het ook niet te moeilijk vragen, maar gewoon iets van: '’Is het misschien een goed idee als ik kleedgeld krijg?'’

En het bedrag zou je moeten overleggen met je ouders. De ene ouders zullen het zonde vinden om veel geld uit te geven aan kleding, dus niet te veel niet te weinig en de andere ouders geven je zo 100 euro per maand excl. schoenen, ondergoed, jassen en sportkleding. 

Ik hoop dat het een beetje geholpen heeft!

xoxo

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Het advies wat @Anoniem.xoxo is al goed, vraag het inderdaad niet al te lastig.

Heb je trouwens ook al gedacht over een bijbaantje? Kun je makkelijk kledinggeld krijgen, je kunt gaan werken bij de action/kruidvat/jumbo. Je mag alleen op zaterdag werken, en je krijgt vaak dezelfde salaris als een 15 jarige.

Reputatie 7
Badge +17

Nibud heeft een kleedgeldschema gemaakt waarmee je kunt bepalen hoeveel je nodig zou hebben. Misschien kun je die met je ouders invullen?

https://www.nibud.nl/download/5323/  (link is naar een pdf met schema)

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik wilde ook altijd graag kleedgeld maar heb dit helaas nooit gekregen lol. Ik ben op mijn 14 gaan werken en sindsdien koop ik echt heel veel kleding.. Sws is het heel fijn om gwn je eigen geld te hebben en daar zelfstandig in te zijn, je zou het nemen van een baantje dus ook kunnen overwegen:)

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb zelf ook nooit kleedgeld gehad trouwens. Mijn ouders betalen de basic dingen en de rest betaal ik zelf.

Ben het eens met @ItzJustin en @kwakend1tje Ik had ook met 14 m’n eerste baantje. Dan heb je al een beetje een gevoel van onafhankelijkheid en dat is best fijn.

Reputatie 4
Badge +3

hii @Anoniem94 , 

 

Hoe staat het er inmiddels voor? Heb je het al aan je ouders durven vragen of heb je wellicht je eerste keer kleedgeld al ontvangen?

 

Ik ben heel benieuwd 

 

xoxoxo

Reageer