Vraag

kleedgeld

  • 28 June 2020
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hey hey, ik krijg binnenkort kleedgeld en ik moet van men ouders zelf gaan bedenken wat een reëlen prijs daarvoor is. Hoeveel krijgen jullie en wat is een beetje normaal? (Ik ben 13)


6 reacties

Hoi,

dit is natuurlijk voor iedereen anders. Maar ik krijg €100,- per maand (ik ben 15). Dat is veel, maar ik moet wel echt al mijn kleren zelf kopen. Het ligt er natuurlijk ook nog aan of je kan/gaat werken. Als je gaat werken heb je waarschijnlijk minder kleedgeld nodig omdat je dan zelf ook nog geld verdiend. Als je geen baantje hebt dan is €100,- misschien toch de beste optie. Maar misschien is €80,- voor jou ook al genoeg? Ik zou aan leeftijdgenoten vragen hoeveel kleedgeld hun krijgen. Zo kom je misschien tot een conclusie.

Veel succes!!

Heyo,

Ik krijg zelf geen kleedgeld, maar verdien dankzij Twitch, YouTube en werk genoeg om kleding te kopen. 

Toen ik nog bij me opa en oma woonde en voordat ik met Twitch, YT, en werken begon kreeg ik €50,- p/m en 2x per jaar een hogere bedrag voor schoenen en jassen dit was dan iets van €100,- erbij. 

Persoonlijk denk ik dat €60/€70,- een hele reële prijs is. Omdat je niet elke maand perse nieuwe kleren nodig hebt. En je hoeft ook niet perse dure kleding te kopen.  Je zou eventueel met je ouders het erover hebben om 2x per jaar een hoger bedrag te krijgen bijvoorbeeld dus €100,- dus dat je voor die maand €160/€170,- krijgt voor dat geld zou je een nieuwe jas kunnen kopen of misschien nieuwe schoenen.

See ya!

Spookyzx.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi hoi,

Ik ben zelf ook 13 en ik krijg 15 euro zakgeld per maand en 30 euro kleedgeld. Met dat kleedgeld moet ik alle mijn kleding zelf betalen behalve schoenen en jassen. Eigenlijk vind ik zelf die 30 te laag, ik zou zeggen dat 50 goed is.

Groetjes, Simon

Hey , 

Ik ben 15 (bijna 16) en ik krijg zelf geen kleedgeld,  maar net zoals​ @Spookyzx .

Werk ik en heb een eigen bedrijfje en daarnaast werk ik ook nog voor andere. Maar zelf heb ik nooit kleedgeld gehad. Ik zelf denk dat je per maand tussen de €60 en €80 wel goed . 

Hier een linkje van het nibud die wat meer info kan geven.

https://www.nibud.nl/consumenten/kleedgeld/

 

Ik geef zelf niet veel uit aan kleding en ja bij mij is het ook zo dat ik misschien 3x per jaar kleding koop hooguit . En dan die ik daar een paar jaar mee. Maar zoals Spookyzx ook zei kan je met je ouders afspreken op een bepaalde maand dat je meer krijgt. Maar anders is het tussen de 60 en 80 een mooi bedrag. 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

 

 

Hoi Annoniem_x,

Ik ben 14 en word eind augustus 15. Ik krijg ook kleedgeld en dat is €50 per maand. Eigenlijk is dat niet zoveel, maar ik ben er ook niet zo serieus mee bezig. Vaak is het zo dat mijn ouders gewoon de kleren betalen, zonder dat het van mijn kleedgeld afgaat. 

- Anoniempje_2005

Ik heb zelf nooit kleedgeld gekregen en moeten werken voor mn centen. Ik denk dat 50 euro normaal is, maar om echy de waarde van geld te leren zou ik je aanraden te gaan werken.

Reageer