Gisteren was het weer eens een echte ramp op werk.
Het begon al in de middag. Ik kreeg van mijn mentor te horen dat een gesprek wat we vrijdag zouden hebben, opeens naar woensdag was verplaatst wegens persoonlijke redenen. Ik had van tevoren al geappt dat ik misschien iets later zou zijn. Daarop kreeg ik geen antwoord.
Vervolgens gingen ik en mijn moeder gewoon naar het gesprek, maar zoals ik al vreesde liep het een beetje uit.
Uiteindelijk was ik 10-15 minuten te laat, wat ik persoonlijk nog best wel mee vond vallen, maar de teamleider stond me al op te wachten. Hij was ontzettend kwaad en beweerde dat ik het bedrijf “zoals gewoonlijk” weer liet zien hoe weinig ik er om gaf. Ik had volgens hem het bedrijf laten vallen/in de steek gelaten. Toen ik hem het appje liet zien wat ik had gestuurd, werd hij nog kwader. Hij had het zogenaamd niet binnengekregen maar weigerde ook om te kijken.
Voor de duidelijkheid: Ik was ingeroosterd van 5 uur tot 9:30. De regel is bij ons dat je bij 4 uur of langer werken recht hebt op een kwartier pauze. Toen ik vroeg of ik even pauze mocht - ik moest mijn tampon verwisselen - werd hij weer kwaad. Hij zei: “Jij hebt je pauze al gehad.” Verder moet ik de bedrijfsleider morgen bellen voor een gesprek.
Ik denk dus dat hij me gaat onstlaan, maar ik wil weten of hij me om zo’n situatie mag onstlaan. En wat vinden jullie van de teamleider zijn gedrag? Ik vind dat hij zich niet fatsoenlijk tegen mij heeft gedragen.