Vraag

jumbo rooster

  • 9 February 2021
  • 6 reacties
  • 454 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi ik heb zaterdag mijn 1e werkdag bij de jumbo en kan ook mijn rooster zien nu, maar ik werk dus deze zaterdag en dan daarna een hele week niet en dan de week daarna alleen op vrijdag en zaterdag. is dit normaal dat ze me een hele week niet inroosteren? of is dit omdat ik pas net begin ofzo? 


6 reacties

Dit doen ze bij elke winkel/bedrijf anders. De ene winkel roostert je elke week op vaste dagen in, terwijl een andere winkel je elke week op verschillende dagen inroostert. 
Hoe ze je hebben ingeroosterd is niet raar. De Jumbo zal jou de ene week waarschijnlijk meer nodig hebben dan de ander. Aangezien je nieuw bent denk ik dat je moet spiegelen en vullen. Ze hebben hoogst waarschijnlijk ook nog andere medewerkers die dit doen. Ze moeten passen en meten om iedereen ‘aan de beurt’ te kunnen krijgen. Daarom zal je de ene week meer werken dan de ander. 
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Veel succes bij je eerste bijbaantje en geniet van je weekje vrij ;-)

soyeonx ♡

ik ga achter de kassa! maar bedankt voor je reactie, hoop dat ik volgende keren wat vaker word ingeroosterd haha :) 

Oh sorry! Ik had even snel je account gecheckt om te kijken hoe oud je was. Bij je geboortejaar stond 2005. Ik ging er dus van uit dat je 15 was, dus nog geen kassa mocht/kon doen. Maar je kan dit jaar natuurlijk gewoon 16 zijn geworden. Stom van mij ha ha! 
Maar alsnog geldt hetzelfde bij de kassa: ze hebben je de ene week meer nodig dan de andere week. Als ze zien dat je handig en snel bent zullen ze je vanzelf meer inroosteren. Dus doe je best ;-)

soyeonx ♡

hahaha maakt niet uit hoor, bedankt voor de tip ga ik zeker doen! 

Hee,

Het is eigenlijk niet zo gek dat je aan het begin nog niet zo vaak ingeroosterd word. Je moet nog ingewerkt worden, daar is dan ook weer iemand voor nodig. Langzaam aan zal het waarschijnlijk wel meer opgebouwd worden. Dat je wat vaker ingeroosterd word en misschien ook op andere momenten. Heeft ook weer te maken met de bezetting qua personeel e.d.

Daarnaast is het ook afhankelijk van je contract of de vacature waar je op gesolliciteerd hebt. Als het bijvoorbeeld ging om een vacature voor een kassaedewerker 8uur per week, dan is het logisch dat je niet meer ingeroosterd word. Als jij een nul uren contract hebt, dan kun je gewoon ingeroosterd worden en niet verplicht een aantal uur per week. Natuurlijk zijn er dan ook weer allemaal voorwaarden waar je aan moet voldoen, maar dat zou je zelf eens kunnen opzoeken.

Ik zou het voor als ik jou was voor nu even aankijken, wat het rooster is voor de weken hierna. Mocht het zo blijven en jij zou graag meer willen werken, kun je dat natuurlijk altijd bespreekbaar maken. Het is helemaal niet gek en dan toon je gelijk initiatief.

Succes met je baantje!

Groetjes,
Simply Me

Hee,

Het is eigenlijk niet zo gek dat je aan het begin nog niet zo vaak ingeroosterd word. Je moet nog ingewerkt worden, daar is dan ook weer iemand voor nodig. Langzaam aan zal het waarschijnlijk wel meer opgebouwd worden. Dat je wat vaker ingeroosterd word en misschien ook op andere momenten. Heeft ook weer te maken met de bezetting qua personeel e.d.

Daarnaast is het ook afhankelijk van je contract of de vacature waar je op gesolliciteerd hebt. Als het bijvoorbeeld ging om een vacature voor een kassaedewerker 8uur per week, dan is het logisch dat je niet meer ingeroosterd word. Als jij een nul uren contract hebt, dan kun je gewoon ingeroosterd worden en niet verplicht een aantal uur per week. Natuurlijk zijn er dan ook weer allemaal voorwaarden waar je aan moet voldoen, maar dat zou je zelf eens kunnen opzoeken.

Ik zou het voor als ik jou was voor nu even aankijken, wat het rooster is voor de weken hierna. Mocht het zo blijven en jij zou graag meer willen werken, kun je dat natuurlijk altijd bespreekbaar maken. Het is helemaal niet gek en dan toon je gelijk initiatief.

Succes met je baantje!

Groetjes,
Simply Me

jaa dat denk ik ook ik kijk idd wel gewoon ff dankje voor je reactie :) 

Reageer