Vraag

Ik mag niet werken van mn ouders totdat ik 18 ben

  • 5 April 2024
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Hoe moet ik dan aan het geld komen en mn ouders willen ook niet meer zakgeld geven dan €5 p.m (PerMaand)? Hoe kan ik dan aan het geld komen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou ff een goed gesprek met je ouders voeren. Want je mag al vanaf je 13e of 14e werken. Ligt eraan waar. Of ben je pas 12?

Reputatie 2
Badge

Hey, wat vervelend. Ik denk dat het juist heel belangrijk en leuk is om te werken. Van werken leer je met mensen omgaan en je collega's kunnen je ook heel veel dingen leren! Daarnaast heb je op je achttiende wel echt het geld nodig om later uit huis te kunnen en om bijvoorbeeld een rijbewijs te kunnen betalen. En als je geld hebt, leer je ook hoe je er mee om moet gaan. Ik werk inmiddels al 3 jaar (vanaf mijn 11e) dat is natuurlijk wel heel jong, maar om rond je 13e of 14e te beginnen raad ik wel echt aan. 

Ik zou het er gewoon een keer met je ouders over hebben en vertellen waarom je het graag wil en wat voor voordelen het met zich meebrengt. 

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

Waarom mag je dan niet werken van je ouders? Ik zou er idd eens met ze over praten. Het is heel normaal om rond je 14de je eerste baantje te hebben en je zult toch een beetje zelfredzaamheid en zo moeten leren.

Mag je wel klusjes doen voor anderen? Dat is ook een manier om aan geld te komen.

Reageer