Ik kom maar niet aan een bijbaan.

  • 7 March 2020
  • 7 reacties
  • 989 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben deze januari 15 geworden en begon zelfs 2 weken voordat ik 15 werd op vacatures te reageren omdat ik echt zo graag wou werken, omdat het thuis best wel krap zit en ik echt graag wou beginnen met geld voor mezelf verdienen. Dus dacht  ik echt van “YES eindelijk 15, ik kan eindelijk  beginnen met werken. Had alleen niet gedacht dat ze me zonder reden zouden afwijzen. Het is dus 3 maanden later en heb op vele andere  vacatures gereageerd onder andere Jumbo, Kruidvat, Hema en Action. Ik krijg STEEDS een geautomatiseerde mails terug waarin ze zeggen dat ze heel veel reacties hebben ontvangen en ik helaas niet uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek. Ik weet niet precies waardoor dit komt. Ik ben van buitenlandse afkomst en ze zien ze natuurlijk mijn achternaam, maar ik wil niet geloven dat het daardoor komt? Tenslotte was een klasgenoot van mij ook van buitenlandse afkomst wel aangenomen bij een van deze plekken terwijl ze verder ook nog helemaal geen werkervaring had. Voor vakkenvuller maakt het meestal toch niet uit hoeveel ervaring je hebt of of je echt “de beste kandidaat bent”? Ik heb mijn motivatie nog eens bekeken en denk dat het hier ook niet aan licht. Er staat namelijk in hoe enthousiast ik ben om te gaan werken en wat mijn sterke kanten zijn, dat ik graag mijn werkervaring wil opdoen etc. Ik kan nog geen CV opbouwen omdat ik dus 0 werkervaring heb maar ik weet echt niet meer wat ik verder nog kan gaan doen.  Ik ben ik bij de kruidvat langsgegaan na een tijdje geen reactie gehad te hebben op mijn sollicitatie en zijden ze dat ze er na gingen kijken maar toen kreeg ik dus de geautomatiseerde afwijzing mail terug. Bij de Hema hadden ze niet gereageerd op mijn sollicitatie na 3 weken dus ben ik ook langsgegaan, ze zeiden dat ze er naar zouden kijken maar na maanden nog steeds niks er van gehoord terwijl, ook hier de vacature nog steeds open staat. Ik ben bij de Jumbo langsgegaan om te vragen waarom ik niet was aangenomen, want na 2 maanden stond de vacature nog open dus het is niet alsof ze vol zaten.  Er was niemand die dat kon beantwoorden toen en zeiden dat ik eens moest bellen. Alleen ben ik nu dus echt super bang om te bellen en weet ook niet of het zo’n goed idee is? Zou het kunnen dat ze me wel op een sollicitatiegesprek komen vragen? Op dit moment lijkt Jumbo echt mijn enige hoop te zijn. Of weet iemand tips zodat ik de volgende keer sowieso wordt gevraagd om op sollicitatiegesprek te komen?


7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

hey,

 

wat ik gedaan heb is ik ben naar een uitzend bureau gegaan (een uitzend bureau zijn mensen die gaan voor jou op zoek naar werk je zecht wat je leuk vind en waar je graag zou willen werken en hun zoeken en helpen met het vinden en soliciteren) ik ben nu 16 en verdien 5,12 euro per uur ik zal een paar links van uizend buraus hier in zetten.

groeten lorenzo en suc6 veder met zoeke:grinning:

 

 

https://www.indeed.nl/Bijbaan-15-Jaar-vacatures

https://www.uitzendbureau.nl/dienstverband/bijbaan

https://www.scholierenwerk.nl/leeftijden/bijbaantje-15-jaar

heyo,

Ik zou als ik jouw was toch nog maar is extra kijken naar je motivatie brief. Ik heb dan al 2 jaar ervaring in de supermarkten, maar een motivatiebrief is vooral voor de jongere mensen het gene waar zij op kunnen scoren als ze geen werkervaring is.

In je motivatie brief staat wat jouw motiveert om bij dat bedrijf te gaan werken. Het dus erg belangrijk dat je wat informatie verzameld van dat bedrijf. Wat is hun belangrijkste doel, of visie? En wat voor bijdrage kun jij daarbij leveren?

Bij Jumbo zijn de klanten het belangrijkste. Dat staat ook op hun site. Als je nog een kans wilt maken, lees dan is hun missieformule, en de 7 zekerheden. Pak daar een aantal dingen uit waar jij jezelf aan kan koppelen. Bijvoorbeeld: Bij Jumbo zijn klanten erg belangrijk. Een tevreden klant komt namelijk sneller terug dan een ontevreden klant. Ik wil de klanten graag een hele fijne ervaring geven als ze binnen komen. Als een klant iets zoek, dan sta ik altijd voor de klant klaar om ze te helpen,  als het product er helaas niet is dan pas ik de 7 zekerheden toe, en biedt ik de klant een alternatief aan.

Zoiets dergelijks. Je laat in dit stukje in ieder geval zien dat je klanten erg belangrijk vind, en dat je weet van de 7 zekerheden, en hoe je die moet toepassen.

Dit stukje heb ik opgemaakt uit de 7 zekerheden. Je kan nog een voorbeeld pakken zoals de vers is vers stukje. Je kan zoiets zeggen als: De producten bij Jumbo zijn altijd vers, ik let hier altijd erg nauwkeurig op. Zodat elke klant naar huis gaat met ook echt verse producten. Als een product over de THT is, of het ziet er niet vers uit, dan meldt ik dit bij de klant. De klant krijgt dan een nieuw product gratis mee want Vers=Vers.

En zo kun je nog iets over de missie van Jumbo vertellen. Natuurlijk is het ook belangrijk dat je ook iets over jezelf vertelt, maar dat hoeft niet mega lang te zijn. Als je iets maakt van mijn postieve punten zijn:... en mijn ontwikkelings punten zijn:.... Dat vind elk bedrijf fijn om te horen.

Als je een goede motivatie brief hebt dan is de kans om te worden uitgenodigd veel groter. Ik merk dat zelf in ieder geval wel.

Je kan verder het beste langs de winkels gaan,  om te vragen of ze nog opzoek zijn naar mensen.

Succes!

See ya!

Spookyzx. 

 

Heey 

je bent nog jong dus kans is wel dat je ergens aangenomen wordt omdat je dan goedkoop bent. Ik werk zelf bij Albert Heijn. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 7. 

hey,

 

wat ik gedaan heb is ik ben naar een uitzend bureau gegaan (een uitzend bureau zijn mensen die gaan voor jou op zoek naar werk je zecht wat je leuk vind en waar je graag zou willen werken en hun zoeken en helpen met het vinden en soliciteren) ik ben nu 16 en verdien 5,12 euro per uur ik zal een paar links van uizend buraus hier in zetten.

groeten lorenzo en suc6 veder met zoeke:grinning:

 

 

https://www.indeed.nl/Bijbaan-15-Jaar-vacatures

https://www.uitzendbureau.nl/dienstverband/bijbaan

https://www.scholierenwerk.nl/leeftijden/bijbaantje-15-jaar

Hoi!

Heel erg bedankt voor de tip! Ik heb me bij een van deze aangemeld!

Heey 

je bent nog jong dus kans is wel dat je ergens aangenomen wordt omdat je dan goedkoop bent. Ik werk zelf bij Albert Heijn. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 7. 

Heyy!

Ja, dat dacht ik dus ook dus ik ga nog lekker even doorzoeken hahah, bij mij in de buurt staan er op dit moment nog geen vacatures open voor de AH maar misschien komt dat nog wel.

heyo,

Ik zou als ik jouw was toch nog maar is extra kijken naar je motivatie brief. Ik heb dan al 2 jaar ervaring in de supermarkten, maar een motivatiebrief is vooral voor de jongere mensen het gene waar zij op kunnen scoren als ze geen werkervaring is.

In je motivatie brief staat wat jouw motiveert om bij dat bedrijf te gaan werken. Het dus erg belangrijk dat je wat informatie verzameld van dat bedrijf. Wat is hun belangrijkste doel, of visie? En wat voor bijdrage kun jij daarbij leveren?

Bij Jumbo zijn de klanten het belangrijkste. Dat staat ook op hun site. Als je nog een kans wilt maken, lees dan is hun missieformule, en de 7 zekerheden. Pak daar een aantal dingen uit waar jij jezelf aan kan koppelen. Bijvoorbeeld: Bij Jumbo zijn klanten erg belangrijk. Een tevreden klant komt namelijk sneller terug dan een ontevreden klant. Ik wil de klanten graag een hele fijne ervaring geven als ze binnen komen. Als een klant iets zoek, dan sta ik altijd voor de klant klaar om ze te helpen,  als het product er helaas niet is dan pas ik de 7 zekerheden toe, en biedt ik de klant een alternatief aan.

Zoiets dergelijks. Je laat in dit stukje in ieder geval zien dat je klanten erg belangrijk vind, en dat je weet van de 7 zekerheden, en hoe je die moet toepassen.

Dit stukje heb ik opgemaakt uit de 7 zekerheden. Je kan nog een voorbeeld pakken zoals de vers is vers stukje. Je kan zoiets zeggen als: De producten bij Jumbo zijn altijd vers, ik let hier altijd erg nauwkeurig op. Zodat elke klant naar huis gaat met ook echt verse producten. Als een product over de THT is, of het ziet er niet vers uit, dan meldt ik dit bij de klant. De klant krijgt dan een nieuw product gratis mee want Vers=Vers.

En zo kun je nog iets over de missie van Jumbo vertellen. Natuurlijk is het ook belangrijk dat je ook iets over jezelf vertelt, maar dat hoeft niet mega lang te zijn. Als je iets maakt van mijn postieve punten zijn:... en mijn ontwikkelings punten zijn:.... Dat vind elk bedrijf fijn om te horen.

Als je een goede motivatie brief hebt dan is de kans om te worden uitgenodigd veel groter. Ik merk dat zelf in ieder geval wel.

Je kan verder het beste langs de winkels gaan,  om te vragen of ze nog opzoek zijn naar mensen.

Succes!

See ya!

Spookyzx. 

 

Hoi!!

Heel erg bedankt voor deze goeie tip! Ik heb gelijk naar mijn motivatie gekeken en wat dingen aangepast! Ik had echt geen idee dat een motivatiebrief er ongeveer zo moest uitzien dus bedankt! Als ik de volgende keer wel wordt aangenomen  is dat met dank aan jouw haha!

In deze groep zoeken  ze altijd mensen voor te helpen in 10 verschillende steeden  ook 1 stad in Nederland 

Er sta zelft op 

 

Geen ervaring? Geen probleem!

 

Hier is de link van deze baan

https://www.plopsajobs.be/jobsmartact/category/Plopsa-Indoor-Coevorden

Reageer