Vraag

hoeveel geld hebben jullie?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hiii

 

Ik heb een vraag voor jullie. 

Hoeveel hebben jullie op jullie zichtrekening en spaarrekening? En hoe oud zijn jullie en hoe komen jullie aan je geld. En tips om sneller geld te verdienen?

 

Byeee🙃


22 reacties

Hey, 

 

Ik zelf ben 15 jaar (bijna 16), ik zelf werk heel erg veel en doe verschillend werk. Ik heb zelf een goed lopend bedrijfje in horeca spullen verhuren en ook verhuur ik geluidsboxen voor festival/eventen en een paar tv's die mensen doen huren voor bijvoorbeeld , vergaderingen.

Ik zelf heb daarnaast ook een eigen goed lopend handeltje in XXL dubbeldooier eieren,  dus je kan best zeggen dat ik misschien een beetje ondernemend ben. 

Ik doe ook nog ander werk, maar ik noem er even een paar op(ik noem ze niet allemaal op omdat ik niet zo heel lang wil gaan typen) . Ik werk in een loods van ouders van vrienden, daar doe ik vrachtwagens laden en lossen en wat order pick-ups.  Daarnaast doe ik gebouwen inrichten of herindelen, of als mensen hun huis willen verbouwen maak ik een tekening 3d ,hoe het eruit kan zien en hoeveel het zou kunnen kosten. Ik doe verder mensen helpen met het bouwen van pc's enz. Ik werk ook nog als vooraadteller bij fat bedrijf van ouders van vrienden, dat is in Nederland,  België en in Duitsland,  daarnaast doe ik ook promotie werk, en ik doe ook voertuigen skinnen . En dat zijn een aantal dingen die ik doe. Ik doe verder nog meer werk , maar ik ga je daar maar niet mee vervelen.

 

Ik heb zelf meerdere rekeningen, omdat ik anders heel veel belasting moet betalen als er × bedrag op mijn rekening staat, dat is ook een rede waarom ik in totaal nu 4 rekeningen heb. (Ik ben vast nog dingen vergeten , maar ik weet niet wat)

Ik kan natuurlijk geen exact bedrag vertellen, want dat vind ik ten eerste te veel werk om bij elkaar op te tellen en ook een beetje te privé. (Ook omdat er laatst/tijdje terug een situatie is plaats gevonden. ) toen ik voor het laatst alles bij elkaar had opgeteld van mijn rekeningen, was het iets van €74.000 verspreid over 4 rekeningen.  Ik zelf werk veel en doe ook veel , dus dan is het na mijn mening wel terecht dat ik ook prima verdien, en daarbij ik ben voor 2 dingen ook eigen baas.

Ik verdien in 1 maand ongeveer nu tussen de €2550 en de €2950 . Dit is een bizar bedrag en zijn belachelijke bedragen voor iemand van mijn leeftijd, dat weet ik ook.  Weet ook dat dit geen normale bedragen zijn , dus ga niet denken dat je dit zomaar verdient. Het kost veel tijd , planning, en ik zelf ben bijna altijd bezig met werk. (Dat weten sommige forummers hier ook. ) als ik iets heb zoals een feestje ofzo of een avond met de vriendengroep,  dan is het voor mij vaak het antwoord dat ik niet kan, dus weet wat je dan inleverd, en als ik dan kan kost het mij veel plannen en dan komt het er vaak ook bij dat mijn Werk telefoon, mijn prive telefoon, mijn andere werk telefoon ook om de 5 minuten afgaan. Dus dat is wel een offer, ik zelf werk soms ook in de avond uren en dus ook ploegen, dat is meestal als ik bijvoorbeeld vrij ben of vakantie heb. 

Dat moet ik er ook bij zetten, ik zelf heb ook heel weinig vakantie,  en dan is het ook dat ik ook privé dingen moet doen en ook dingen in mijn omgeving.(Sommige weten dan wel wat ik bedoel)

Dus kortom , als je goed werkt en veel werkt met daarbij de offers , kun je een aardig zakcentje verdienen,  weet wel dat ik dan geen 1 doorsnee baantje heb.(heb ik ook niks tegen hoor) 

 

Tips om snel te verdienen,  doe je beste , ga ervoor, neem offers als dat nodig is, wees creatief,  laat zien dat jij het kan. En voor de gene wel ondernemend zijn. Kijk is wat je leuk vind en zoek je passie, en maak misschien van je passie of hobby je werk. 

 

Ik ben ook begonnen met auto's wassen en kluisjes doen. Ga kijken welk werk je mag en kan doen en dan komt het wel.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Bij vragen of opmerkingen,  laat het maar weten 

Heyo,

Ik ben 17 jaartjes momenteel en ben een Twitch streamer, een Youtuber, game reviewer voor een groot game platform hier in Nederland. Momenteel heb ik boven 6k volgers. (Ik heb er wel wat meer, maar om zo goed mogelijk anoniem te blijven lopen mijn statistieken van Twitch en YouTube 2 weken achter) en ook heb ik heel wat subscribers.  

Ik verdien nu ongeveer €6,75 per sub. Normaal gesproken is het zo dat als je een tier 1 sub hebt dat je dan gemiddeld €3,80 per sub overhoudt, maar ik heb een grote groep subscribers die op mij tier 2 en zelf een aantal tier 3 zijn gesubd. Daardoor is het gemiddelde dus ook hoger. Tier 2 is €9,99 en Tier 3 is €24,99. 

Ik weet zelf heel goed hoeveel ik exact op me rekening krijg omdat Twitch dat best netjes heeft geregeld. Dus ik kan exact zien waar elke euro vandaan komt. 

Nogmaals vertel ik nu even niet de exacte aantal subs dat ik heb, dit is nog van 2 weken geleden. Toen had ik +/- 800 subs. Dus snel uitgerekend is dat ongeveer +/- €5400,- p/m. Dan praten we alleen nog over de subs.

Daarnaast krijg ik wekelijks veel donaties en bits gedoneerd dus dat komt er ook nog is boven op, en dan moet je nog Youtube erop tellen wat niet mega veel is en me sponsors die me maandelijks uitbetalen. Alles bij elkaar is dat ongeveer €1500,-.

Daarnaast werkte ik in een supermarkt als leidinggevende van de vulploeg. Omdat ik morgen of eigenlijk over 7 uur verhuis heeft mijn baas en ondernemer een goed woordje gedaan bij de supermarkt in de stad waar ik nu naartoe ga en ben daar ook al aangenomen. Mijn functie is zelfs omhoog gegaan haha. Ik ben nu leidinggevende van de vulploeg en van de versafdelingen. Ik verdien daarmee maandelijks €850,-  voor 30 uur werken.

Oké om er nu niet nog langer eromheen te draaien verdien ik maandelijks gemiddeld € 7800,-. Soms is het wat meer en nou eigenlijk haast nooit maar heel soms wat minder.

Ik heb momenteel verschillende rekeningen alles bijelkaar is het nu boven de 85k.

Ik ga net zoals Gebruiker C ook hier even wat over zeggen. 

Gebruiker C is een echte jonge ondernemer die zijn handen echt uit de mouwen steekt en er voor gaat. Hierdoor verdient hij natuurlijk ook een fors bedrag per maand. Want waarschijnlijk zullen zelfs ouders niet eens €2900 verdienen. 

Ik heb dankzij Twitch dat ik zo goed verdien. Nou zit ik bijna elke avond of nacht tegenwoordig zelfs in de ochtend achter me pc met webcam en microfoon een beetje games te spelen. En dat vind ik fantastisch om te doen, maar ook ik heb er achter de schermen er veel voor moeten doen. Want echt automatisch geld verdienen en ervoor zorgen dat je goede kwaliteit levert aan je kijkers is ook niet gemakkelijk. 

Wat ik wil zeggen is dat ik alleen zoveel geld gespaard hebt en zoveel geld bezit is dankzij Twitch. Zonder dat verdien ik dus maandelijks €850,- wat zeker ook niet slecht is voor een 17 jarige hoor.

Als tip zou ik zeggen ga werken. Ga solliciteren bij bedrijven of winkels en doe je best laat zien dat het je interesseert,  dat je het leuk vind, dat je een eigen mening hebt. Daar houden mensen van en zo zal je ook kunnen doorgroeien.

Of vind iets wat je echt heel leuk lijkt. Alles is mogelijk en je kan alles bereiken, de vraag alleen is of je het wel wilt. Veel mensen zeggen altijd dat ze bijv. Een bedrijfje willen starten, maar geen geld hebben om er een te beginnen. Maar ook met weinig geld kan je een goed bedrijfje beginnen nogmaals zolang je er zelf maar 100% voorgaat en je je er niet bij neer gaat zitten als het even tegenvalt. Van je fouten moet je leren en in het vervolg kun je het anders aanpakken. Ondernemen is vallen en opstaan, keer op keer. 

See ya!

Spookyzx. 

Reputatie 3
Badge +4

hey,

 

mijn rekeningen zijn wat minder groot. maar ja ben pas 14. ik heb €20 p/m aan zakgeld en veder geen inkomsten. op mijn rekening staat €280 ong. en heb nog zoon €300 thuis aan contanten liggen

over mijn spaarrekening ga ik verder niks zeggen ivm privé maar er staat no ong 8k op zoals ik al zij. wat minder grote cijfers

 

MVG annoniemjongen

Heyo,

Ik ben 17 jaartjes momenteel en ben een Twitch streamer, een Youtuber, game reviewer voor een groot game platform hier in Nederland. Momenteel heb ik boven 6k volgers. (Ik heb er wel wat meer, maar om zo goed mogelijk anoniem te blijven lopen mijn statistieken van Twitch en YouTube 2 weken achter) en ook heb ik heel wat subscribers.  

Ik verdien nu ongeveer €6,75 per sub. Normaal gesproken is het zo dat als je een tier 1 sub hebt dat je dan gemiddeld €3,80 per sub overhoudt, maar ik heb een grote groep subscribers die op mij tier 2 en zelf een aantal tier 3 zijn gesubd. Daardoor is het gemiddelde dus ook hoger. Tier 2 is €9,99 en Tier 3 is €24,99. 

Ik weet zelf heel goed hoeveel ik exact op me rekening krijg omdat Twitch dat best netjes heeft geregeld. Dus ik kan exact zien waar elke euro vandaan komt. 

Nogmaals vertel ik nu even niet de exacte aantal subs dat ik heb, dit is nog van 2 weken geleden. Toen had ik +/- 800 subs. Dus snel uitgerekend is dat ongeveer +/- €5400,- p/m. Dan praten we alleen nog over de subs.

Daarnaast krijg ik wekelijks veel donaties en bits gedoneerd dus dat komt er ook nog is boven op, en dan moet je nog Youtube erop tellen wat niet mega veel is en me sponsors die me maandelijks uitbetalen. Alles bij elkaar is dat ongeveer €1500,-.

Daarnaast werkte ik in een supermarkt als leidinggevende van de vulploeg. Omdat ik morgen of eigenlijk over 7 uur verhuis heeft mijn baas en ondernemer een goed woordje gedaan bij de supermarkt in de stad waar ik nu naartoe ga en ben daar ook al aangenomen. Mijn functie is zelfs omhoog gegaan haha. Ik ben nu leidinggevende van de vulploeg en van de versafdelingen. Ik verdien daarmee maandelijks €850,-  voor 30 uur werken.

Oké om er nu niet nog langer eromheen te draaien verdien ik maandelijks gemiddeld € 7800,-. Soms is het wat meer en nou eigenlijk haast nooit maar heel soms wat minder.

Ik heb momenteel verschillende rekeningen alles bijelkaar is het nu boven de 85k.

Ik ga net zoals Gebruiker C ook hier even wat over zeggen. 

Gebruiker C is een echte jonge ondernemer die zijn handen echt uit de mouwen steekt en er voor gaat. Hierdoor verdient hij natuurlijk ook een fors bedrag per maand. Want waarschijnlijk zullen zelfs ouders niet eens €2900 verdienen. ahw, tnx Spookyzx ! Dat waardeer ik heel erg!  Maar vergeet jezelf niet, jij bent ook heel lekker bezig! En jij bent ook een lekker ondernemend persoon!  En wat jij doet is niet zomaar iets, daar heb je toewijding en doorzichtig vermogen voor nodig,  en die heb jij! Daar mag je trots op zijn!

over dat ouders niet zoveel verdienen.  

dat klopt. Ik heb ff opgezocht de cijfers van 2018. Dit bedrag wat ik al zei , is een netto bedrag, en wat ik nu ga zeggen is dus ook netto. In Nederland is het gemiddelde netto salaris €2100. Dus dat is inderdaad wel wat anders, en zal niet elke ouder dit verdienen.  Ik moet dan ook zeggen dat die €2900 ook een mooi netto bedrag is, dit is wel een geschat gemiddeld bedrag, dit is dan ook berekend van mijn cijfers van vorig jaar en begin dit jaar. (En natuurlijk wel is uitschieters.  Soms is het zo dat ik van alleen mijn eieren in een goede maand wel is €3000 kan verdienen,  maar dat is dan vaak in deze periode , van ongeveer begin juni tot eind augustus.  Ik heb net als alle andere ondernemers een klap gehad. Wat wel bij mij was is dat mijn eieren wel lekker gingen.  Helemaal in de periode van maart en april,  want ja, de meeste kwamen thuis te zitten en dan willen sommige ook lekker bakken.dus dan krijg je zulke uitschieters,  ik reken dit dan niet mee, omdat ik dat dan weer niet echt eerlijk vind als ik kijk wat het normaal is, dus ik reken wel met cijfers van vorig jaar en begin dit jaar.

ik maak nu een schatting  wat ik zou kunnen verdienen volgend jaar, als het zo doorgaat natuurlijk,  want de verhuur en en eieren gaan heel goed. Dus gok op een bedrag van €3400 per maand netto . Het is dus wel een schatting van volgend jaar, dus ik hoop dat ik volgend jaar dit nog kan terug vinden,  zodat ik kan zeggen of mijn schatting klopt. Tot dan !😅😉)

Ik heb dankzij Twitch dat ik zo goed verdien. Nou zit ik bijna elke avond of nacht tegenwoordig zelfs in de ochtend achter me pc met webcam en microfoon een beetje games te spelen. En dat vind ik fantastisch om te doen, maar ook ik heb er achter de schermen er veel voor moeten doen. Want echt automatisch geld verdienen en ervoor zorgen dat je goede kwaliteit levert aan je kijkers is ook niet gemakkelijk. dat bedrag is je gegund! 

Wat ik wil zeggen is dat ik alleen zoveel geld gespaard hebt en zoveel geld bezit is dankzij Twitch. Zonder dat verdien ik dus maandelijks €850,- wat zeker ook niet slecht is voor een 17 jarige hoor.nee, dat is zeker niet verkeerd!  En voor een 17 jarige helemaal niet. 

Als tip zou ik zeggen ga werken. Ga solliciteren bij bedrijven of winkels en doe je best laat zien dat het je interesseert,  dat je het leuk vind, dat je een eigen mening hebt. Daar houden mensen van en zo zal je ook kunnen doorgroeien.

Of vind iets wat je echt heel leuk lijkt. Alles is mogelijk en je kan alles bereiken, de vraag alleen is of je het wel wilt. Veel mensen zeggen altijd dat ze bijv. Een bedrijfje willen starten, maar geen geld hebben om er een te beginnen. Maar ook met weinig geld kan je een goed bedrijfje beginnen nogmaals zolang je er zelf maar 100% voorgaat en je je er niet bij neer gaat zitten als het even tegenvalt. dat is zeker waar! Ik ben ook van helemaal onderaan begonnen,  en ik heb het tot hier al gebracht.  En geld moet eigenlijk trouwens nooit een excuus zijn dat het niet kan. Als je niks te besteden hebt. Zoek naar mogelijkheden. Dat is ook de rede dat ik jonge ondernemers waarin in vertrouwen heb ,onder voorwaarden geld leen en investeer, en hopelijk doen meer mensen dat , maar ik weet wel dat die er zijn.

Van je fouten moet je leren en in het vervolg kun je het anders aanpakken. Ondernemen is vallen en opstaan, keer op keer. dat is ook zeker waar! Vallen en opstaan,  dat heb ik ook gehad, en je word er wijzer van. En trouwens ik ga ook wel is op mijn gezicht, maar zolang je opstaat is het goed.

See ya!

Spookyzx. 

Groetjes Gebruiker c 

 

En sorry spookyzx dat ik er nog wat bij deed toevoegen! 

hey,

 

mijn rekeningen zijn wat minder groot. daar is niks mis mee!

maar ja ben pas 14. ik heb €20 p/m aan zakgeld en veder geen inkomsten. op mijn rekening staat €280 ong. en heb nog zoon €300 thuis aan contanten liggen dat is prima voor iemand van 14 verder geen inkomsten heeft. 

over mijn spaarrekening ga ik verder niks zeggen ivm privé maar er staat no ong 8k op zoals ik al zij. wat minder grote cijfers

het zijn wat minder grote cijfers,  maar voor veel mensen is dit een mooi bedrag voor een 14 jarige,  daar mag je trots op zijn!

MVG annoniemjongen

Groetjes Gebruiker c 

Kheb atm 7.3K, zelf bij elkaar gewerkt...

Wat een ondernemers hier joh. Ik heb alleen vakantiebaantjes, tijdens het schooljaar heb ik het veel te druk met school om daarnaast ook nog te werken:joy:  Hoe tf krijgen jullie dat voor mekaar. Mag je trots op zijn, @Gebruiker c, @Spookyzx!

Groetjess

Hey @xLisa , 

Tnx! Dat waardeer ik echt enorm.

En ja er zijn hier heel wat ondernemers. 

Er is niks mis met een vakantie baantje, als je maar goed je best op school doet is het goed, dan hoef je eigenlijk ook geen baantje. Zolang je maar goede cijfers haalt op school is dat extra baantje niet nodig.

 

Hoe ik het voor mekaar krijg weet ik eerlijk gezegd niet.😅 . Gewoon doen zou ik zeggen,  ik ben er aan gewend dus is het voor mij een gewenning, en mijn ouders zijn ook een goed voorbeeld van veel werken, ik zie ze maar heel weinig, of ze zijn in het buitenland of hier ergens in een hotel of als ze thuis zijn mis ik ze net of net niet als ik weg ga of zei thuis komen etc. En zo gaat dat door. En mijn ouders hebben mij geleerd dat als ik iets wil, ik er zelf iets voor moet doen. Ik begon met auto's wassen en klusjes doen,  later (iets van 2 maanden daarna) begon ik al met wat groter werk, vrachtwagens,  bussen etc. En nu sta ik waar ik nu sta. Als je maar goed weet wat alles is en gemotiveerd en wilt leren is het goed. Dan kom je er wel. Ik moet ook als een gek plannen als ik iets wil.

Ik doe ook iets met ehbo, maar daar verveel ik je maar niet mee. 

Kortom. Voor mij is het gewenning,  zolang je er maar plezier en passie voor hebt zit het goed. Ik hoop dat dat ook bij jou is.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Als je verstandig omgaat met geld en spaart , en niet meteen uitgeeft is het goed. 

En nog iets,  het maakt niet uit van waar je komt en vanaf je komt, de een komt uit een donker dal van haat mislukkingen depressie(ik) etc en de ander uit een normaal en vrolijk plek. En de ander is gewoon lekker neutraal,  iedereen heeft iets hiermee te maken. En ieder heeft zijn verhaal, als mensen zeggen dat ze die niet hebben , willen ze er of niet over praten, of ze willen het niet zeggen of ze weten het zelf (nog) niet.

 

Klinkt best wel pittig, waar het loont wel zo te horen wel. Keep it up!

Klinkt best wel pittig, waar het loont wel zo te horen wel. Keep it up!

Voor de meeste is het pittig ja, haha, maar voor mij is het gewenning en vind ik het dus makkelijk en niks pittigs aan. Maar ja , dat ben ik😅😉.

Het loont inderdaad wel. Ik vind persoonlijk ook wel dat dat mag. In de tijd van vakanties verdien ik meestal wel het dubbele als normaal,  maar dan gebruiken mensen mijn diensten meer. 

En nu is het ook zo , mijn klanten kring is in een korte tijd verdubbeld, mensen dien wel wat minder gebruik van maken, maar dat is voor mij oke, ik zit door de groei van mijn klanten dus nog boven het gemiddelde van vorig jaar. En als uiteindelijk alles weer op gang komt als normaal,  dan heb ik weer mijn maandelijkse inkomen 1,5× of misschien 2× maar ik kan nu echt meer dan genoeg rondkomen, ik ben 15( bijna16) en woon bij mijn ouders, dus onderdak enz. Hoef ik niks voor te betalen. Ik zit vast te kijken naar een mooie plek waar ik wil wonen over 5 jaartjes, dan ben ik hopelijk klaar met mijn volgende studie ,(commerciële economische bouwkunde) en daarna naar de volgende studie, maar zolang ik spaar en hoe het er nu naar uitziet, kan ik als ik tot dat ik 24 ben , hypotheek vrij wonen😋(nu ik dit lees klinkt het best raar,maar het is wel zo, maar ik wil wel proberen met 21 uit huis te zijn , maar dat zie ik dan wel)

 

Dat zal ik zeker doen! Tnx en jij ook veel succes!  Wat er ook gebeurd,  geef niet op en je kunt alles bereiken wat je wilt, als je er maar plezier en motivatie voor hebt.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Sorry voor de lange text

Badge

Ik heb nu ongeveer 240 euro op m’n zichtrekening, ik ben 13 jaar.

Ik krijg per maand 20 euro zakgeld en op feestdagen/gelegenheden krijg ik rond de 40 euro van mijn ouders/familieleden.

Tips om sneller geld te verdienen heb ik niet.

Reputatie 7
Badge +19

Yo

ik ben 13 en heb rond de €1000 op me rekening, van verjaardagen, sinterklaas, kerst, klusjes etc. Ik geef over het algemeen niet veel geld uit dus ik heb veel gespaard. Ook krijg ik wel zakgeld ongeveer €30 per maand.

op me spaarrekening staat vgm rond de €3000 maar daar kan ik niet bij, me ouders storten daar maandelijks geld op. Ik krijg die rekening pas als ik 18 ben.

Reputatie 2
Badge +3

ik ben 12 en heb 120 euro en weet niet of dat veel is :)

ik ben 12 en heb 120 euro en weet niet of dat veel is :)

Veel of weinig is relatief: verschilt per persoon. Hierboven is iemand die zegt dat 8000 op je rekening bijvoorbeeld 'niet zo veel is" terwijl het meer is dan de gemiddelde tiener in heel zijn/haar puberteit ziet. Verder zou het niet uit moeten maken of je veel of weinig hebt. Het belangrijkste is dat je genoeg hebt om te kunnen leven. Als dat het geval is. Heb je genoeg. En kan je blij zijn. 

Ik ben het helemaal eens met Angovis. 

Bij iedereen verschilt het inderdaad, als je maar gezond en goed voelt is het belangrijkste.

 

Groetjes Gebruiker c 

Wat een ondernemers hier joh. Ik heb alleen vakantiebaantjes, tijdens het schooljaar heb ik het veel te druk met school om daarnaast ook nog te werken:joy:  Hoe tf krijgen jullie dat voor mekaar. Mag je trots op zijn, @Gebruiker c@Spookyzx!

Groetjess

Tussenjaar 😏

Reputatie 3
Badge +3

haalloo,

ik ben 13 jaar en ik heb nu ongeveer 80,00 (im very rich). ik verdien zo rond de 40/50 euro per maand. ik loop 2 dagen in de week een krantenwijk voor zo'n 30 euro per maand en ik krijg 15,00 zakgeld en ik spaar voor een nieuwe telefoon. ik ga wss binnenkort ook nog bij een aantal kinderen oppassen. ik vind het alleen heel lastig om geen geld uit te geven, iemand tips? voor andere 13/14jarigen: ga oppassen of krantenwijken lopen, kost wat tijd, maar verdient heel goed voor onze leeftijd lol. 

groetjesss

Ik ben 13 en heb zo'n 3500 op mijn bankrekening en heb nog een oude spaarpot van toen ik klein was met 300 euro erin. Ik werk verder niet, maar ik ga wel kijken of ik voor nu vakkenvuller kan worden in een supermarkt. Verder geef ik ook bijna nooit iets uit, en als ik iets uitgeef, is het vaak niet meer dan 2,50.

Ik weet zelf niet

Maar ik doe elke week krantenwijk (9 euro)

 

Zelle

Reputatie 2
Badge

Heey,

Ik werk bij Jumbo als vakkenvuller, en doe andere dingen ernaast wat me wat geld opleverd.

Momenteel heb ik €4700,- op me spaarrekening staan.

See ya!

RealX

 

Reputatie 5
Badge +1

 

Ik heb ongeveer 200 euro ik ben 13 en ik krijg dat van zakgeld en andere dingen die ik hier zeker niet ga zeggen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie hierboven hele hoge bedragen maar ik heb zelf €15 op m’n uitgeef rekening en  ongeveer €300/€400 op m’n spaarrekening (ik ben 17), dus echt niet iedereen heeft zoveel hoor:) 

Reageer