Hoe vaak kopen jullie kleding


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een vraagje. 

Ik vroeg me af hoe vaak jullie eigenlijk nieuwe kleding kopen. Doen jullie dat vaak? 

Soms vind ik namelijk dat ik veel koop, de laatste tijd wel. Gemiddeld denk ik zo ongeveer 3 of keer per jaar, maar ik ga het wel minder doen omdat ik nu wel echt kleding heb die ik leuk vind. Ik bestel het trouwens vaak online, nu zeker door corona, maar echt winkelen doe ik niet vaak, dat één keer per jaar met m’n moeder. 

Dus… Vinden jullie dat ik vaak kleding koop? Hoe vaak kopen jullie kleding? Hoeveel kleding hebben jullie? En letten jullie erop of de kleding duurzaam is die je koopt? Ik namelijk altijd wel. Vinden jullie dat goed of denken jullie dat het nog steeds slecht voor het milieu is om nieuwe kleding te kopen? 

Alvast bedankt en groetjes! 


15 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Totaal niet ik koop bijna nooit kleding en of het duurzaams heb ik geen idee van

Heey,

Haha, het waren meer vraagjes:see_no_evil:

Dus… Vinden jullie dat ik vaak kleding koop?

Ik vind drie keer per jaar wel prima en helemaal niet zoveel. Gezien er mensen zijn die elke week kleding kopen. Maarja, vergelijken is dan ook niet helemaal goed. Maar ik denk dat het ook niet aan ons is om te oordelen of jij vaak of niet kleding koopt. Vaak is ook weer een subjectief begrip.

Hoe vaak kopen jullie kleding?

Ongeveer twee keer per jaar echt winkelen. Voor de rest zelden tussendoor nog wat, maar eigenlijk koop ik niet zoveel kleding.

Hoeveel kleding hebben jullie?

Ik heb genoeg kleding, tja wat is veel.

En letten jullie erop of de kleding duurzaam is die je koopt?

Zeker, daarom koop ik bij bepaalde winkels uit voorhand al geen kleding.

Vinden jullie dat goed of denken jullie dat het nog steeds slecht voor het milieu is om nieuwe kleding te kopen? 

Soms heb je echt nieuwe kleding nodig en dan kun je er niet omheen. Wij proberen er wel altijd op te letten geen impulsieve aankopen te doen en alleen echt te kopen wat je nodig hebt. 

Groetjes,

Simply Me

 

@Simply Me Haha ja klopt inderdaad wat meer vragen:sweat_smile: . Bedankt voor je reactie! :blush:

Reputatie 1
Badge +1

Heyy, 

Ik heb nu door corona al een 1,5 jaar geen kleding gekocht.

Normaal kocht ik altijd in de zomervakantie kleren, maar sinds ik nu kleedgeld doe, ga ik denk ik om de 3 maanden ofzo wat kopen. Ik vind 3 keer in het jaar kleding kopen normaal, sommige mensen die ik ken kopen super vaak kleding. Als ik kleren koop dan let ik wel een beetje waar het vandaan komt, ik ga ook niet meer naar de Primark omdat er vaak gezegt wordt dat die kleding gemaakt wordt door kinderen ofzo…

Ik vind zelf dat ik niet zo veel kleding heb, maar dat komt vooral omdat ik veel niet meer pas en de afgelopen tijd geen nieuwe kleding meer heb gekocht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt:sparkles:

Groetjes

Hey ,

 

 

Ik vroeg me af hoe vaak jullie eigenlijk nieuwe kleding kopen. Doen jullie dat vaak? wat is voor jou vaak,  dat is voor iedereen anders.

 

Dus… Vinden jullie dat ik vaak kleding koop?zoals hierboven al is aangegeven,  ik vind 3x per jaar wel normaal.

Hoe vaak kopen jullie kleding?ik koop ongeveer 1 a 2 x per jaar echt kleding(dus dat ik dan wel aan aantal dingen koop , niet 1 T-shirt ofzo wel meer) en soms tussendoor online.

Hoeveel kleding hebben jullie? ik denk Iets van 30 stuks ofzo 

En letten jullie erop of de kleding duurzaam is die je koopt?ik probeer er soms naar te kijken, maar niet altijd 

Ik namelijk altijd wel. Vinden jullie dat goed of denken jullie dat het nog steeds slecht voor het milieu is om nieuwe kleding te kopen?  licht eraan want ik geef vaak mijn oude kleren af aan vrienden of kennissen dus ze gaan wel lang mee. Ik vind het dus niet perse slecht en ook niet goed, iedereen heeft soms nieuwe kleding nodig.

Alvast bedankt en groetjes! 

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1

wat ik doe, ik koop mijn kleding niet bij winkels als primark. het is daar dan misschien wel lekker goedkoop. maar, dit is wel toevallig, heb ik er pas een heel groot werkstuk over moeten maken.  maar jonge, die handel die erachter zit. gewoon kinderen van onze leeftijd. die echt keihard moeten werken en dan is het maandsalaris letterlijk, geen grap:20 euro als je het omrekent. er staat ook altijd. made in bangladesh. of china. bangladesh en india zijn echt de ergste. maarrrrr je hebt wel andere winkels die betaalbaar en leuk zijn. niet alles je moet kijken naar duurzaamheid, dat is een label waarbei het eerlijk en goed is gemaakt vgm. bij pull en bear hebben ze dat, costes, sting, only.  daar is t betaalbaar en leuk.

Reputatie 3
Badge +2

Ik koop ongeveer iedere maand wel een nieuw kledingstuk omdat ik heel erg snel uit mijn oude kleding groei. Als ik kleding koop let ik goed op het materiaal en bij welke winkel ik koop, want als ik iets koop wil ik wel dat het een goede kwaliteit heeft. Ik denk dat of het normaal is hoeveel je koopt, er van af hangt of je kleedgeld hebt en hoe veel. Ik heb bijvoorbeeld €30 per maand en daarmee kan ik best veel kopen voor iemand van mijn leeftijd. 

Badge +3

Hey, ik koop ongeveer 2 keer per jaar echt een stapeltje kleding zegmaar. 3 keer per jaar vind ik niet heel veel. Maar ja wie ben ik. En tip: ga eens bij een kringloopwinkel kijken voor kleding. Het is vaak echt super goedkoop en soms bijna niet gedragen. Het is echt wel even zoeken soms want alles hangt door elkaar , maar mijn favo kledingstukken heb ik daar gevonden. En daarbij is het ook nog eens duurzaam want in plaats van iets nieuws te kopen (wat vaak door slecht betaalde mensen in derde wereldlanden is gemaakt) koop je nu iets wat anders de prullenbak in ging:)

Reputatie 6
Badge +12

Mijn kleren zijn allemaal te klein -_-

Bedankt voor al jullie reacties, ik heb er best veel, vind ik! Normaal heb ik er niet zo veel! :sweat_smile:

@E_anoniem.nl Tweedehands is inderdaad een goede tip! Ik heb laatst ook iets gekocht op Vinted, ik weet niet of je dat kent, maar dat is ook tweedehandskleding en daar staan inderdaad hele leuke dingen op, soms nooit gedragen. 

@Kaasje Zelf krijg ik geen kleedgeld, alleen zakgeld en ik ga stoppen met het baantje wat ik nu heb. Soms betaal ik mij kleding zelf, ook weleens omdat ik het leuk vind om zelf wat te kopen, maar mij ouders vinden vaak niet dat ik het zelf moet betalen als ik het nodig heb. 

Groetjes! 

Reputatie 6
Badge +12

Bedankt voor al jullie reacties, ik heb er best veel, vind ik! Normaal heb ik er niet zo veel! :sweat_smile:

@E_anoniem.nl Tweedehands is inderdaad een goede tip! Ik heb laatst ook iets gekocht op Vinted, ik weet niet of je dat kent, maar dat is ook tweedehandskleding en daar staan inderdaad hele leuke dingen op, soms nooit gedragen. 

@Kaasje Zelf krijg ik geen kleedgeld, alleen zakgeld en ik ga stoppen met het baantje wat ik nu heb. Soms betaal ik mij kleding zelf, ook weleens omdat ik het leuk vind om zelf wat te kopen, maar mij ouders vinden vaak niet dat ik het zelf moet betalen als ik het nodig heb. 

Ik ook!

Groetjes! 

 

Reputatie 6
Badge +12

En Vinted vind ik stom vanwege de reclame 😂 

Reputatie 7
Badge +19

3 keer per jaar is niet echt veel vind ik. Ik koop wel vaker dan 3 keer per jaar kleding. Soms ook random als ik iets zie en soms als ik iets nodig heb. Ik kijk daarin niet echt of het duurzam is tbh.

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb de afgelopen 2 jaar 2-3x kleren gekocht, maar dan wel meer dan 3van alles, want 1 set kleren hebben is wel onhandig...

Ik ben een jongen, en koop eens in de 2/3 maanden kleding. Dan bestel ik iets van 30-100 euro aan kleding, heb daarentegen geen kledinggeld, en dan soms een Jas of schoenen. Maar het is dus echt niet veel ofzo, 3 keer per jaar. Milieu gebeuren hou ik eigenlijk geen rekening mee :c. Maar volgende keer zal ik wel is op letten.

Reageer