Vraag

hoe spaar je

  • 26 February 2024
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje van bijna 13 jaar en ik ben aan het sparen voor een laptop. Elke week als ik mijn zakgeld krijg stel ik mezelf voor om het niet uit te geven en te sparen en bijna elke week lukt het niet. Ik ben bijna jarig dus het meeste wat ik krijg gaat in m'n spaar boekje. Heeft iemand verder nog tips want een goeie laptop is geen 10 euro. Alle tips zijn welkom! 

Gr <3


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet door reclame dat je een budget in de Rabobank app kan instellen. Dus als je 10 euro per week krijgt dat je daar maar 3 euro van mag uitgeven (bijvoorbeeld). Misschien helpt dat?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Badge

Ik zou zelf een potje maken van ongeveer 100-200 euro voor wat je kan uitgeven over een periode van bijv. 6-12 maanden. Dat geld mag je gebruiken voor iets lekkers van te kopen, iets leuks mee te doen of wat je maar wilt, maar hou in gedachten als die 100-200 eerder op is dan die 6-12 maanden, dat je niets meer hebt om uit te geven. En ook uiteindelijk als je iets meer geld hebt, dan denk je ook van zo "Waarom zou ik dit willen?” of "Waarom wou ik dit vroeger altijd, maar heb het niet eens nodig?”. Koop alleen dingen wat je echt nodig hebt, meeste dingen die je koopt gebruik je na een snelle periode niet meer. Dus ik zou dat idee doen wat ik hierboven heb gezegd, doe die 100-200 euro door de hoeveelheid maanden je wilt en dan spreek je met jezelf af dat je niet meer mag uitgeven. Je kan ook een kluis/spaarpot kopen die niet open kan tot dat de tijd voorbij is wat je hebt aangegeven, kan ook helpen misschien.

 

Groetjes M. (Sorry voor het lange bericht)

Reageer