Hoe moet ik sparen?

  • 9 November 2022
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoii,

daar ben ik weer. Ik heb dus een vraagje: hoe kan ik goed sparen? 

Oke dus ik wil echt super graag een iPhone (minstens een 12) alleen die zijn best duur. En mijn moeder zit ook niet zo breed met geldzaken dus ik zal er zelf voor moeten sparen. Ik heb een baantje waarmee ik 60 euro per maand verdien, alleen die is een beetje saai geworden dus ik zit er over na te denken om ontslag te nemen. Maar dat komt nog even niet, want ik heb het geld nodig 😂. Maar, ik ben dus een soort van shopverslaafd. Voor school had ik een laptop nodig die 700 euro kostte,  en ik ben toen 3 jaar bezig geweest om 800 euro bij elkaar te sprokkelen. Maar toen was ik 10, 11, 12, dus ja toen was dat shoppen nog niet zo'n big deal want ik mocht sowieso niet alleen de stad in en ik wist niet hoe je online dingen moest bestellen. Nu weet dus wel hoe dat moet en nu mag ik wel alleen de stad in, aangezien ik ook door de stad fiets naar school. Maar het lukt me maar niet om het geld op mijn rekening te houden, ik heb momenteel 16 euro en nog wat op mijn rekening staan. En daar kom ik niet zo ver mee. En ik heb ook een eigen bedrijfje dat tot iets best groots is uitgegroeid, maar daar moet ik meer geld in steken dan dat ik er mee verdien. En ook nu de feestdagen eraan komen…

Dus ik vraag nu tips aan jullie om te sparen en om het geld op mijn rekening te houden🙂

Doeidoeii, x me💋


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoiiii!

Wat voor bedrijfje is het? 
 

Je zou spaarpotjes kunnen maken van daar mag ik niks uithalen en zo elke maand 20 euro wegleggen en zo kom je er wel lastig, maar je komt er wel. 
 

60 euro per maand is eigenlijk best weinig. Ik versier 110 euro in de maand. Ik ben 13 en word nog lang geen 14. Dus als je met 110 euro, 50 euro weg legt, kom je er super snel en heb je geld over voor andere dingen. Houd je aan het eind van de maand over? Doe het erbij!

Hoop dat dit helpt!

xxx Lea

Reputatie 2
Badge +1

@Beetjeapartisoke versier moet verdient zijn srry! Mijn autocorrectie is niet zo best meer!

Reageer