Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik gaan werken in de bouw als 14 jarige?

• 28 februari 2025
  • 6 reacties
  • 34 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik wil later dus graag timmerman gaan worden, alleen wil ik nu al gaan werken in de bouw alleen het probleem is dat ik pas 14 ben en dan nog niet met machines mag gaan werken maar dat kan ik al en dat wil ik ook graag. Maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat bedrijven mij aan willen nemen?????

Want je mag pas bbl bouw gaan doen vanaf 16 en dan moet ik echt nog fucking lang wachten.

mvg anoniempie1234

6 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 426 reacties
  • 28 februari 2025

Dat zal dan niet lukken voor je 16de.  Zo’n bedrijf gaat echt geen risico nemen omdat jij graag een baantje hebt.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4173 reacties
  • 28 februari 2025

Ja jongen, je moet helaas toch nog ff geduld hebben. Geen enkel normaal bouwbedrijf gaat 14-jarigen aannemen omdat dit gewoon heel erg verboden is.

Dit bedoel ik niet lullig maar jij mag nog niet eens in je eentje vakken vullen in een supermarkt. Laat staan dat je op een bouwplaats met zware machines aan de slag mag, hoe goed je het ook denkt te kunnen.

Richt je eerst op school. Die 2 jaar zijn zo voorbij en als je dan een bbl opleiding gaat doen mag je meteen al 4 dagen in de week aan het werk.

Geniet nu nog een beetje van je vrije tijd. Werken kun je je hele leven nog.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 21 reacties
  • 4 maart 2025

Thx allemaal voor de reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 4 maart 2025

Je zou ook een MAS kunnen doen een Maatschappelijke stage via je school maar je krijgt er niet voor betaald maar dat kunnen de mensen zwart doen via contant geld en zeggen dat je een stage doet, ik weet niet of je er wat aan hebt maar dit is wat ik weet.

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 426 reacties
  • 4 maart 2025

@anoniempie1234 succes ermee.  Timmerman lijkt me trouwens een leuk beroep - alle beroepen waarin je echt dingen maakt lijken me leuk.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 195 reacties
  • 13 maart 2025

Even wachten dan maar…

wel leuke droom! Kan je thuis of bij familie niet klusjes doen ?

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen