hoe ga ik om met deze faalangst

  • 1 September 2021
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi! 

 

ik ben 17 jaar en misschien net te oud voor deze website, maar ik zou niet weten waar ik anders heen moet gaan.

 

ik begin met mijn tweede jaar op het mbo en we beginnen het schooljaar gelijk met stage van 5 maanden. ik was aardig laat met het vinden van een stage plek want ik probeerde het zolang mogelijk uit te stellen. elke keer als ik er aan dacht kreeg ik buikpijn en werd ik nerveus. ik ben rond de 5 keer afgewezen bij andere stage plekken.

ik heb uiteindelijk een stageplek kunnen regelen bij een stage bedrijf wat er erg chic uit ziet. de mensen zijn er netjes en beleefd en ze werken veel mensen andere bedrijven die ook echt heel chic zijn. 

ik was opgelucht toen ik daar aangenomen was en probeerde verder van mijn zomervakantie te genieten. nu, in de laatste twee weken begon mijn angst weer heel erg naar boven te komen.

ik ben zo bang om daar stage te lopen. ik ben een pansexueel meisje, en het bedrijf is erg christelijk. ik ben bang dat ik niet goed of sociaal genoeg ben. ik ben bang dat ik dingen fout ga doen en dat ze me ontslaan. ik ben bang dat ik het daar niet leuk ga hebben. 

maandag, 6 september, begin ik bij die stage. dat is over 5 dagen. ik lig elke nacht meestal tot 4 uur wakker, te bang en nerveus om een oog dicht te doen. uiteindelijk val ik door vermoeidheid zelf in slaap.  

 

ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan. heeft iemand tips?


1 reactie

Reputatie 2
Badge

Hey!

Als eerste: je bent niet te oud voor deze website, hoor.

En nu je vraag:

Wat vervelend dat je er zo erg over piekert. Ik kan me voorstellen dat 5 maanden stagelopen heel spannend is en zeker als het bij een bedrijf is waarvan je niet weet of je er wel helemaal bij past. Is er niet iemand van jouw school die naar je kan luisteren en je tips geven? Iemand die over het stagelopen gaat bijvoorbeeld? Dat lijkt me wel namelijk en het kan echt fijn zijn om daar je verhaal te doen.

Ik zou er verder niet te veel over twijfelen (ook al is dat heel moeilijk). Je stage is over 5 dagen, dus je kan nu toch niks meer veranderen. Je gaat het wel meemaken en het feit dat ze je hebben aangenomen zegt waarschijnlijk al iets over jou en je werkhouding, toch? Zelfs als je het echt niet fijn vind op je stageplek, zijn denk ik alsnog niet alle deuren gesloten en er valt altijd wel iets te bedenken, denk ik.

Ga lekker wat leuks doen voor de afleiding! Ik wens je veel succes op je stageplek en ik denk echt dat het goed komt!

Groetjes van mij

Reageer