Vraag

Hoe begin ik een bedrijfje?

  • 13 August 2021
  • 8 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 26 reacties

Hey hey,

 

Ik ben 12 jaar en wil graag een knaagdier-bedrijfje starten... iemand tips?

 

(Website heb ik alleen nog niet ontworpen)


8 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Een bedrijfje starten gaat moeilijker dan je denkt, wat voor soort 'knaagdierbedrijfje' is het?

Zou je de term ‘knaagdier-bedrijfje’ voor mij (en anderen) even toe willen lichten? :)

Either way, een bedrijfje starten kan best lastig zijn en het vereist ook een zekere mate van investeren. Deze link kan je goed informeren over hoe een bedrijf(je) starten werkt. Lees dit goed door en pols even bij jezelf hoe ver je al bent.

De eerste stap is ‘Vertel thuis en op school over je plannen’. Zijn je ouders al op de hoogte? Wat vinden zij ervan? Gaan ze jou erg helpen of moet je vooral zelf aan de bak? Kunnen zij helpen met investeren?

Even voor de goede orde: tuurlijk gun ik je van harte om een goed lopend bedrijf te hebben, om successen te behalen en gelukkig te worden. Echter, de werkelijkheid van het ondernemerschap is wel wat harder dan hij lijkt; deze moet je niet onderschatten.

Hoe dan ook, succes! Houd je ons op de hoogte?

Reputatie 2
Badge +1

Heyy ik zou graag dingen willen verkopen zoals, snacks voor konijnen, hamsters, cavias, gerbils... en voer etc.

Reputatie 2
Badge +1

Ik maak het bedrijfje voor konijnen, cavias, hamsters, gerbils, chinchilla's, ik ga er voer, snacks, ondergrond, hooi op verkopen denk ik

Ik maak het bedrijfje voor konijnen, cavias, hamsters, gerbils, chinchilla's, ik ga er voer, snacks, ondergrond, hooi op verkopen denk ik

Oké, dus classic retail eigenlijk. Inkopen en doorverkopen voor een hogere prijs. Redelijk gemakkelijk omdat je zelf niet dingen hoeft te maken, maar wel lastig met inkopen, marges en een prijs vaststellen (concurrentie).

Tja ik denk persoonlijk dat je best even wacht tot je wat ouder bent ik weet nog toen ik 12 was wou ik ook graag een bedrijfje starten maar het is allemaal niet zo makkelijk als je jong bent. Drb inkopen en doorverkopen aan een hogere prijs kan jebook niet zomaar doe de winkels wara je deze producten goedkoop kan inkopen noem je groothandels voor zeker 9/10 van die winkels heb je een bedrijsnummer nodig om aan te tonen dat je een echt bedrijf bent en dat gaat niet onder de 16 of 18

Reputatie 2
Badge +1

Tja ik denk persoonlijk dat je best even wacht tot je wat ouder bent ik weet nog toen ik 12 was wou ik ook graag een bedrijfje starten maar het is allemaal niet zo makkelijk als je jong bent. Drb inkopen en doorverkopen aan een hogere prijs kan jebook niet zomaar doe de winkels wara je deze producten goedkoop kan inkopen noem je groothandels voor zeker 9/10 van die winkels heb je een bedrijsnummer nodig om aan te tonen dat je een echt bedrijf bent en dat gaat niet onder de 16 of 18

Ik weet war producent, groothandels en fabrikanten zijn hoor...

Ik weet war producent, groothandels en fabrikanten zijn hoor...

Ook hoe je ermee om moet gaan? Het lijkt me wel zo handig om ook een beetje winst te maken. ;)

Niet al te hoogmoedig doen aub, we zijn er om je te helpen en opbouwende kritiek hoort daar nu eenmaal bij. Heb je het ondertussen al verder uitgewerkt en/of met iemand besproken?

Reageer