Vraag

Heel bang om te werken

  • 12 May 2020
  • 4 reacties
  • 335 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

ik ben 17 en heb een bijbaantje. Daar werk ik nu een tijdje maar vind het nog steeds elke keer weer spannend om erheen te gaan. Altijd bang om wat fout te doen.  Nu heb ik er een ander bijbaantje bij (woon op mezelf nu en kan het geld goed gebruiken.) en het inwerken vind ik verschrikkelijk. Ik ben echt alleen maar de hele week zenuwachtig en zie hele dagen op tegen het moment dat ik moet gaan werken. Ergens weet ik dat inwerken voor iedereen moeilijk is maar ik heb de hele tijd het idee dat ik het nooit ga leren, dat ik alles fout doe. Ik kom altijd best sociaal over maar ik ben eigenlijk doodsbang voor bijv. leidinggevenden enzo en durf niks te doen als ze in de buurt zijn. Bang wat ze van me vinden enzo. Ik ben er echt enorm gespannen door en de neiging om gewoon ontslag te nemen is groot, maarja dat wil ik eigenlijk ook niet omdat ik toch iets moet doen.

Iemand tips???

 


4 reacties

onnodige quote verwijderd 

Beste @LaGinger ik ben zelf 15 ondanks mijn leeftijd werk ik veel en ben ik vroeg ermee begonnen. Ik woon niet zoals jij op jezelf, maar snap je goed,ik was en ben soms bang dat ik iets fout doe , maar dat hoort er bij , dat houd je scherp en is niks mis mee dat je daar soms bang voor bent. Je gaat het heus wel op den duur wel leren. Maak je daar maar niet druk over. Je hoeft niet bang te zijn van wat ze van je vinden. Als ze er iets van vinden zeggen ze er vaak iets van , anders zouden ze je ook  niet aannemen op proef.

Ik snap dat je soms die neiging soms hebt, maar dat heeft geen zin en moet je weer  iets anders vinden. En krijg je heel het gedoe nogmaals. 

Tips.

Gewoon denken, ik ben niet voor niks gekozen.

Denk er gewoon niet aan van wat ze van je vinden , want achter die leidinggevenden zit weer een andere en weer een andere, die waren eerst ook gespannen en kijk waar ze nu staan.

Je kan het ook tegen leidinggevenden gewoon zeggen , wat je soms denkt over dat je soms onzeker daar over bent. Daar houden ze denk ik wel rekening mee. 

Je kan misschien ook tegen andere collega's zeggen of praten erover. Misschien hebben zij tips hiervoor. 

 

Hopelijk helpt dit

Groetjes Gebruikerc 

@Gebruiker c 

Aah ik heb het zelfde als de topic maker en heb hier denk k wel wat aan! Dankjewel.

Hallo Tpwkxx :)

Okay. Je kunt ook denken '’van fouten kun je leren'’. Je zet het om in iets positiefs.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +12

Ik snap het wel, maar fouten zijn er om van te leren. Niet om in te blijven vasthangen

Reageer