Geld

  • 1 November 2020
  • 2 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik heb ‘n baantje waar ik best veel mee verdien. Leuk, maar ik wil eigenlijk, ‘t klinkt gek, geen geld meer verdienen. Ik heb namelijk best veel geld omdat ik spaarde voor iets wat ik nu niet meer wil. 

Ik wil dus graag stoppen met m’n baantje maar ‘t probleem is dat mijn broertje het heel graag wil overnemen zodra hij oud genoeg is, maar dat is ‘ie pas in april…. Tot die tijd moet ik ‘t dus doen, maar ik wil ‘t niet. M’n broertje doet wel mee, maar hij kan ‘t niet alleen en tot die tijd delen we het geld. 

Kunnen jullie me helpen? Ik wil geen geld verdienen, wat moet ik doen? En, waar zou ik mijn geld wat ik nu heb aan uit kunnen geven? Ik zou ook wel iets goeds met m’n geld willen doen zoals goede doelen. 

Alvast erg bedankt! 

Groetjes!


2 reacties

Je kunt natuurlijk altijd geld geven aan goede doelen. Maar realiseer je ook dat je straks ouder wordt en dan ook veel geld nodig gaan hebben. Je gaat straks misschien studeren, dus studieschuld , mis ga je wel op kamers (huur, levensonderhoud, kleding, etc, etc), je wilt nog wat leuke dingen kunnen doen in je vrije tijd (café, festival, weekendje weg, enz.) en nog veel meer. Genoeg kostenposten in de toekomst dus. En naast je studie is het vaak ook niet zo makkelijk om daarnaast nog te werken.

Sparen voor later is dus helemaal niet gek. Wat ook een mooi doel zou zijn is je rijbewijs en misschien wil je in je studententijd ook wel een autootje (aanschaf+belasting+onderhoud+verzekering+brandstof=€). Allemaal rete duur. Gemiddeld kost het halen van je rijbewijs al €2400,-

 

Dus als je op het moment niet weet wat je ermee moet zou ik het lekker wegzetten voor later. GENOEG kosten in de toekomst. En mocht je het wel nodig hebben, dan is het er ook gwn. Bijvoorbeeld als je telefoon stuk gaat.

 

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjess

Je kunt natuurlijk altijd geld geven aan goede doelen. Maar realiseer je ook dat je straks ouder wordt en dan ook veel geld nodig gaan hebben. Je gaat straks misschien studeren, dus studieschuld , mis ga je wel op kamers (huur, levensonderhoud, kleding, etc, etc), je wilt nog wat leuke dingen kunnen doen in je vrije tijd (café, festival, weekendje weg, enz.) en nog veel meer. Genoeg kostenposten in de toekomst dus. En naast je studie is het vaak ook niet zo makkelijk om daarnaast nog te werken.

Sparen voor later is dus helemaal niet gek. Wat ook een mooi doel zou zijn is je rijbewijs en misschien wil je in je studententijd ook wel een autootje (aanschaf+belasting+onderhoud+verzekering+brandstof=€). Allemaal rete duur. Gemiddeld kost het halen van je rijbewijs al €2400,-

 

Dus als je op het moment niet weet wat je ermee moet zou ik het lekker wegzetten voor later. GENOEG kosten in de toekomst. En mocht je het wel nodig hebben, dan is het er ook gwn. Bijvoorbeeld als je telefoon stuk gaat.

 

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjess

Heel erg bedankt voor je reactie! ‘T is een goede tip, bedankt! 

Groetjes

Reageer